StartWiadomości Wideo

Kosmiczny spot Uniwersytetu Wrocławskiego

Łazik to nie tylko gwiazda nowego spotu, ale także laureat międzynarodowych konkursów. W tegorocznej edycji nieoficjalnych, akademickich mistrzostw świata, które na początku czerwca rozegrały się w Utah, wrocławscy konstruktorzy zajęli czwarte miejsce.

– Dzięki waszej wierze w nasze umiejętności i szaloną pasję do technologii kosmicznych trafiliśmy na największe zawody łazików marsjańskich i możemy mierzyć się z najlepszymi drużynami na świecie! – pisali na Facebooku zaraz po ogłoszeniu wyników konstruktorzy.

Zdjęcia do spotu powstawały w ubiegłym roku, jesienią, we Wrocławiu i okolicach. Łazik pojawił się między innymi w kamieniołomie koło Sobótki, który po dodaniu efektów specjalnych zagrał pustynne, marsjańskie krajobrazy.

– Zależało nam na nawiązaniach do filmów S-F, zarówno do tych klasycznych, z „E.T” na czele, jak i do najnowszych – mówi Andrzej Ostrowski, kierownik Biura Rektora UWr.

Nad całością przedsięwzięcia czuwał Przemek Chojnacki, który wyreżyserował także ubiegłoroczny spot uczelni – „Wiedza jest wszędzie” – z prof. Janem Miodkiem w roli detektywa. Autorem muzyki do klipu jest Piotr Kaliński, znany także pod pseudonimem Hatti Vatti, trójmiejski muzyk, didżej, mający na swym koncie m.in. współpracę z Noonem i O.S.T.R.

– Mamy nadzieję, że nowy spot zaintryguje odbiorców, tak jak ubiegłoroczna produkcja, „Wiedza jest wszędzie”, która wywołała dużo pozytywnego zamieszania w internecie i tradycyjnych mediach – mówi Andrzej Ostrowski. – Z naszych doświadczeń wynika, że oryginalne, nieoczywiste, zabiegi promocyjne świetnie się sprawdzają. Często osiągają efekt internetowych virali, czyli treści popularnych w internecie, chętnie przekazywanych dalej.

Produkcje Uniwersytetu Wrocławskiego są również regularnie doceniane przez profesjonalistów. Wcześniejsze kampanie promujące uczelnie – „International Students’ Experience” czy „Wiedza jest wszędzie” – wielokrotnie wyróżniano nagrodami branżowymi (m.in. w Genius Universitatis, konkursie na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej, organizowanym przez wydawnictwo Perspektywy i portal Marketing przy kawie).

Zostaw komentarz