StartWiadomości Wiadomości dnia

Największe mosty na drodze ekspresowej S-5 – prawie gotowe

Mówi Magdalena Szumiata z GDDKiA:

Most był budowany technologią nasuwania podłużnego. Czyli jego części były wylewane przy przyczółkach i przesuwane nad dolinę specjalnymi maszynami. Wszystko poszło zgodnie z planem, choć łatwo nie było:

Okazało się, że grunty były w wielu miejscach bardziej miękkie niż można było na początku przypuszczać. Pojawiły się więc kłopoty z posadowieniem fundamentów – wyjaśnia kierownik robót mostowych na budowie ekspresówki, Krzysztof Michalak.

Prawie gotowy jest też krótszy most – w Wiszni Małej, nad Ławą, liczący 266 metrów. Kończy się jego nasuwanie. Nasz reporter wdrapał się na przyczółek – gdzie do niedawna działała wytwórnia betonowych przęseł mostu:

– mówi kierownik działu technicznego na budowie drogi S-5, Janusz Żelazko.

Stan zaawansowania robót na podwrocławskim odcinku trasy to już ponad 80%. Na dużej części drogi gotowa jest już nawet asfaltowa nawierzchnia. Na pozostałych odcinkach postęp waha się od 60 do 80%. Zobacz zdjęcia z budowy fragmentu trasy pomiędzy granicą Wrocławia (Rondo Obrońców Grodna i most nad Widawą) a Wisznią Małą (most nad Ławą):

 

Zostaw komentarz