Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

27 maja startują Wrocławskie Linie Turystyczne

Facebook

Ich trasa przebiega przez ciekawe atrakcje Wrocławia. 

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego zaprasza na przejazdy zabytkowymi tramwajami i autobusami.

Mówił Krzysztof Wasilewski, wiceprezes Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego. Zabytkowe pojazdy będą kursować w weekendy.

Mówił Tomasz Szymczyszyn z Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego.

fot: Paulina Sznajder

TRASA:

Linia tramwajowa T

Opera – Arkady Capitol – Dworzec Główny PKP – Wzgórze Partyzantów – Galeria Dominikańska – most Grunwaldzki – pl. Grunwaldzki – Zoo

Zoo – pl. Grunwaldzki – Szczytnicka – most Pokoju – Galeria Dominikańska – Szewska – Grodzka – Kazimierza Wielkiego – Widok – Opera

Linia autobusowa B

Centrum Historii Zajezdnia – pl. Legionów – Opera – Szewska – pl. Bema – Sienkiewicza – most Pokoju – most Oławski – Hydropolis

Hydropolis – Na Niskich Łąkach – Traugutta – Galeria Dominikańska – Opera – Arkady – Sky Tower – Centrum Historii Zajezdnia

Trasy zaplanowano tak, aby przebiegały przy zabytkach oraz innych atrakcjach miasta. – Z okien tramwajów będzie można zobaczyć m.in. Dworzec Główny, most Grunwaldzki, Ostrów Tumski, Uniwersytet czy Halę Stulecia. Z kolei autobus zawiezie nas do Sky Tower, Centrum Historii Zajezdnia czy Hydropolis

– zaprasza dr Krzysztof Kołodziejczyk, prezes Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego.

 

Na liniach zaplanowano całą plejadę klasyków. Największą popularnością cieszą się autobusy marki Jelcz, tzw. ogórki. Pod opieką Klubu znajduje się kilka takich pojazdów. Jeden z nich – Jelcz 272MEX z 1977 r., czyli wersja miejska – zainauguruje sezon w najbliższy weekend. Na linii tramwajowej pojawią się aż trzy wagony. Dwa z nich – tramwaj typu N #1332 z 1949 r. oraz przegubowiec 102Na z 1972 r. – pochodzą z kolekcji Klubu. Trzeci, również przedstawiciel typu N, to tramwaj Gustaw z 1956 r. należący do MPK Wrocław, które obsługuje jedną brygadę.

CENA 

Jak za dawnych czasów na pokładzie każdego tramwaju i autobusu oprócz kierującego pojawi się konduktor. Będzie można u niego kupić bilet. Przejazd kosztuje 4,60 zł (normalny) oraz 2,30 zł (ulgowy), ale na liniach turystycznych obowiązuje także miejska taryfa. – Jednak specjalny bilet skasowany przez konduktora to piękna pamiątka, dlatego zachęcamy do jego zakupu. Wpływy przeznaczamy na bieżące utrzymanie taboru oraz remonty kolejnych pojazdów – mówi Kołodziejczyk.

HARMONOGRAM

Centralnym punktem przesiadkowym obu linii jest pl. Teatralny, gdzie znajduje się specjalny tor dla zabytkowych pojazdów. Pierwszy kurs autobusu zaplanowano na godzinę 11.45, który z częstotliwością co półtorej godziny będzie kursował do około 18.00. Z kolei pierwszy tramwaj będzie odjeżdżał o 12.00, a następne co pół godziny aż do 18.00.

Dodatkowo na wybranych kursach tramwajów pojawi się przewodnik, który opowie o mijanych zabytkach. Taki kurs nie wymaga dodatkowej opłaty. Kto chce posłuchać, powinien stawić się na pl. Teatralnym na godzinę 13.00, 14.30 lub 16.00

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj