Radio Gra Wrocław

Wrocławscy uczniowie stworzyli aplikację do nauki. „Olimpia” ma pomóc w łatwym opanowaniu wiedzy

 

Uczniowie liceum numer XIV we Wrocławiu stworzyli aplikację do nauki. „Olimpia” ma pomóc uczniom w łatwy i przyjemny sposób opanować wiedzę ze szkoły czy studiów. W tworzeniu bazy pytań i materiałów pomogli studenci i nauczyciele z Wrocławia i Warszawy.

Aplikacja działa tak, że mamy zbudowaną sekcję pytań, sekcje testów do każdego tematu, do każdej klasy i działu. Na podstawie tego przechodzimy przez test, rozwiązujemy pytania do danego zagadnienia i na podstawie tego aplikacja jest w stanie monitorować nas nasz progres oraz wystawia nam ocenę. Dzięki czemu możemy tak naprawdę zobaczyć, na jakim poziomie opanowaliśmy naszą wiedzę. 

mówi Michał Burduk, lider projektu Olimpia. Jak wygląda użytkowanie takiej aplikacji?

Po wejściu w aplikację ukazuje nam się panel z przedmiotami szkolnymi. Quizy zostały podzielone właśnie na  przedmioty, a później na poszczególne bloki tematyczne. Tematy, lekcje tak jak to wygląda też w szkolnych podręcznikach i w podstawie programowej. Wchodzimy, rozwiązujemy quiz, patrzymy, co jest dobrze, co jest źle. Jeżeli popełnimy błąd, to większości przypadków aplikacja wyświetli nam objaśnienie. No i na koniec też możemy dostać taką proponowaną ocenę, dzięki czemu możemy sprawdzić, jak według tych kryteriów szkolnych oceniania jesteśmy z danego zagadnienia przygotowani. 

mówi Michał Nawirski, koordynator promocji w zespole. Aplikacja podzielona jest przedmioty szkolne i bloki tematyczne, a materiał został przygotowany na podstawie podstawy programowej.

 

Są tam już tak naprawdę wszystkie przedmioty, których uczymy się w podstawówce. W liceum też te zagadnienia są odpowiednio dobrane, jeżeli na przykład studiujemy, bądź przygotowujemy się do olimpiady, można z łatwością swój temat, którego potrzebujemy odszukać no i zrobić powtórkę.

Aplikacja tworzona jest w ramach olimpiady „Zwolnieni z Teorii”.

 

Przy tworzeniu pomagali nam wcześniej nauczyciele z LO XIV we Wrocławiu, gdzie tak naprawdę większość członków naszego zespołu uczęszczała i tam podczas lekcji, na przykład, jeżeli były lekcje typu godzina wychowawcza czy na przykład historia, jeżeli już skończyliśmy przerabiać program z danej klasy, to po prostu siedzieliśmy razem i po cichu każdy czytał podręczniki. Na podstawie tego podręcznika tworzy kilkanaście pytań i z tych właśnie kilkunastu pytań były wybierane najciekawsze, które obecnie można zobaczyć w aplikacji.

Aplikacja jest już dostępna do pobrania w AppStore oraz sklepie Google.

Twórcy zachęcają do podzielenia się opinią na temat aplikacji – dzięki temu projekt może się rozwijać.

Chcielibyśmy pokazać, że ta nauka może być łatwa i przyjemna, żeby to nie kojarzyło się tylko z otwieraniem książki, jakimś żmudnym uczeniem się, przepisywaniem, robieniem notatek, tylko też zapamiętywaniem treści na podstawie takiej plastyczności. Uczymy się, rozwiązujemy testy, popełniamy błędy, później mamy objaśnienia, więc zapamiętujemy to, co zrobiliśmy. Przez to też poszerzamy swoją wiedzę, no i później, w przypadku kartkówki czy sprawdzianu, prościej jest nam się zorientować. Ta wiedza może zostanie z nim na dłużej, nie tylko na ten sprawdzian.

Posłuchajcie całej rozmowy: