Wrocławskie Inwestycje wybrały najkorzystniejszą ofertę wykonawcy trasy dla komunikacji zbiorowej na Jagodno. Wybrana firma będzie miała 24 miesiące od momentu podpisania umowy na przygotowanie projektu i realizacje budowy.
Choć rozbieżność między ofertami sięga kilkunastu milionów złotych, to wszystkie cztery mieszczą się w kwocie, jaką Wrocławskie Inwestycje zamierzały wydać na inwestycję, czyli 70 mln. złotych. Wszystkie firmy otrzymały maksymalną liczbę punktów za pozostałe elementy, czyli doświadczenie projektantów, kierownika budowy czy gwarancje na wykonane prace.
Która oferta była najlepsza?
Najlepszą cenowo ofertę przygotowała wrocławska firma PRO-TRA BUILDING. To ta sama firma, która dopiero co zakończyła prace na oddanych do użytku Mostach Pomorskich. Zadeklarowała, że wybuduje trasę komunikacji zbiorowej na Jagodno za 42 679 770,00 zł brutto. Tym samym uzyskała w przetargu 100 pkt. Ale niewiele mniej, 99,95 pkt., uzyskała firma Budimex S.A. Warszawska firma chciała wybudować trasę za 42 715 609,74 zł brutto. Kolejni dwaj oferenci to konsorcjum Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A. – deklarowały cenę wykonania projektu znacząco wyższą – niemal 55 mln. Najwyżej swe prace wyceniła firma STRABAG S.A. – na niemal 66 mln zł.
Wynik rozstrzygnięcia nie jest ostateczny – teraz firmy, które w przetargu zajęły 2,3 i 4 miejsce mogą się od wyników odwołać. Jeśli Krajowa Izba Obrachunkowa protestów nie uwzględni i zakończy się pełna procedura zamówień publicznych – Wrocławskie Inwestycje będą mogły podpisać umowę. Inwestycja jest współfinansowana z Polskiego Ładu.
TRASA
Trasa będzie miała 2,7 km długości. Jego początek planujemy na ul. Bardzkiej, a pętlę przy ul. Kajdasza. Po drodze będziemy mieli 5 par przystanków. Powstaną na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego, ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudujemy także za ulicą Świeradowską w kierunku Jagodna.
Inwestycja jest zaprojektowana tak, aby w tym śladzie trasy autobusowej można było ułożyć w przyszłości torowisko tramwajowej.
W projekcie zachowane zostały rezerwy pod kable trakcyjne czy słupy, łuki są odpowiednio wyprofilowane, perony przystankowe będą spełniać potrzebne normy, podbudowa pod trasę będzie żelbetowa przygotowana na obciążenia tramwajami.
W ramach tej inwestycji przy ul. Kajdasza planowany jest parking Park&Ride na 57 aut (3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami). Powstanie także zadaszona wiata z parkingiem rowerowym.