Radio Gra Wrocław

Dramatyczny stan towarowych busów na Dolnym Śląsku

Jak się okazuje, przeładowane pojazdy to smutna codzienność. Kilka dni temu Inspektorzy Transportu Drogowego ustawili się na wysokości Legnicy przy zjeździe z autostrady A4 na drogę krajową nr 3. Każde z dziesięciu wytypowanych przez nich tego dnia do kontroli aut miało zbyt duży ładunek.

Nie mówimy jedynie o kilku nadmiarowych kilogramach – mówi Daniel Woźniak, naczelnik wydziału inspekcji we wrocławskiej ITD:

ciezkieBusy1

To śmiertelnie zagrożenie – podkreśla Daniel Woźniak:

ciezkieBusy2

Dlaczego kierowcy tak robią? Bo bardziej od zdrowia i życia swojego i innych uczestników ruchu cenią oni łatwy zarobek – przekonuje Woźniak:

ciezkieBusy3

Cierpią na tym, jak zwykle, ci uczciwsi:

ciezkieBusy4

Często słyszymy kierowców usprawiedliwiających się, że łamania przepisów wymagają od nich pracodawcy. Przedsiębiorcy za ich zdaniem „przesadne” przejmowanie się przepisami grożą kierowcom zwolnieniem. Ale to decydowana mniejszość przypadków – mówi Daniel Woźniak:

ciezkieBusy5

Inspektor przyznaje – szary obywatel niewiele może zrobić z tym zjawiskiem. Sytuacja nie poprawia się. Wręcz przeciwnie. W całym ubiegłym roku kierowcom przeładowanych busów wystawili 400 mandatów – w tym także za braki w dokumentacji, czy stan techniczny aut. W tym – wystawiono już natomiast ponad 300 mandatów za zbyt ciężki ładunek… a przecież mamy dopiero połowę lipca.