Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Kolarskie emocje – w niedzielę (14.08.) wielkie ściganie ale też utrudnienia w ruchu

Wielkie kolarskie emocje na dużym wyścigu: Skoda BIKE Challenge – to czeka na fanów tego sportu. Natomiast kierowcy korzystający w ten dzień z niektórych wrocławskich ulic i podwrocławskich dróg będą mieli powody do narzekania. Bo wyścig to – oczywiście – utrudnienia w ruchu.

Peleton ominie na szczęście ulice w centrum miasta. To ta dobra wiadomość. Gorsza, że z utrudnieniami liczyć będą się musieli nie tylko wrocławianie, ale też mieszkańcy Obornik Śląskich. Peleton, a w zasadzie peletony, wyruszają o ósmej rano ze Stadionu na Pilczycach. Pojadą Pilczycką, mostem Milenijnym i śródmiejską obwodnicą. Później kolarze zjeżdżają na ulicę Pełczyńską i wyjeżdżają z Wrocławia w stronę Obornik drogą wojewódzką 342 przez Szewce i Pęgów. Trasa powrotna jest taka sama. Bardziej doświadczeni kolarze zrobią jeszcze w międzyczasie dwie pętle po drogach wojewódzkich za Obornikami. Będzie też peleton rodzinny, który zacznie wyścig pod stadionem a zawróci na rondzie pod zjazdem z Obwodnicy w Pełczyńską.

Organizatorzy sugerują, by tego dnia auto zostawić w domu, przyjść na trasę i kibicować kolarzom. Ci, którzy jednak muszą tego dnia skorzystać z samochodu niech uważają na oznakowanie, które się tego dnia pojawi na drogach. Będą m.in. zakazy parkowania.

120 kilometrów ŠKODA Challenge – trasa dla najbardziej wysportowanych rowerzystów: Peleton pojedzie spod Stadionu, Aleją Śląską i ulicą Pilczycką do Mostu Milenijnego. Następnie ulicą Nowaka-Jeziorańskiego przez Rondo Wiesława Kielara zawodnicy skręcą w lewo w ulicę Pełczyńską. Później długi fragment drogą 342 aż do Obornik Śląskich, przez Szewce, Pęgów i Golędzinów. Za Obornikami Śląskimi rozpoczyna się pętla, którą rowerzyści objadą dwukrotnie. Trasa skręca w prawo i prowadzi drogą 342 do Wielkiej Lipy, a dalej do Osolina, Bagna, Godzięcina i drogą 340 przez Bukowice i Rościsławice z powrotem do Obornik Śląskich. Dalej ponownie drogą 342 w kierunku Stadionu Wrocław, ulicą Pełczyńską, Nowaka – Jeziorańskiego i Pilczycką.

50 kilometrów Allegro Challenge – trasa dla mniej zaawansowanych zawodników: Ten dystans rozpoczyna się w okolicach Stadionu, dalej Aleją Śląską i ulicą Pilczycką do Mostu Milenijnego. Następnie ulicą Nowaka – Jeziorańskiego, przez Wiesława Kielara i w lewo w ulicę Pełczyńską. Później długi fragment drogą 342 aż do Obornik Śląskich, przez Szewce, Pęgów i Golędzinów. W Obornikach Śląskich zawodnicy zrobią nawrót na rondzie (skrzyżowanie dróg 342 i 340) i wrócą tą samą trasą aż do ulicy Pełczyńskiej i w prawo ulicami Nowaka – Jeziorańskiego, Pilczycką pod Stadion.

16 kilometrów ŠKODA Family Challenge – trasa dla rodzin: Zawodnicy wyruszą spod Stadionu i pojadą Aleją Śląską w prawo w Pilczycką. Następnie w prawo w kierunku mostu Milenijnego i ulicą Nowaka – Jeziorańskiego prosto do Ronda Wiesława Kielara. Tam peleton robi nawrót i wraca tą samą trasą pod stadion.

5 kilometrów KIDS Challenge – trasa dla najmłodszych. Ten dystans przebiega na terenie wokół Stadionu Wrocław. Najmłodsi zawodnicy nie będą korzystali z ulic publicznych.