Radio Gra Wrocław Home

Moje Miasto Moje Radio • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Kosmiczny spot Uniwersytetu Wrocławskiego

Facebook

Aleph 1, łazik marsjański zbudowany przez studentów koła naukowego „Continuum” to główny bohater nowego spotu promującego Uniwersytet Wrocławski. Wybór nie był przypadkowy. Uczelnia chciała pokazać, że nie można jej kojarzyć tylko ze studiami humanistycznymi, nietechnicznymi.

Łazik to nie tylko gwiazda nowego spotu, ale także laureat międzynarodowych konkursów. W tegorocznej edycji nieoficjalnych, akademickich mistrzostw świata, które na początku czerwca rozegrały się w Utah, wrocławscy konstruktorzy zajęli czwarte miejsce.

– Dzięki waszej wierze w nasze umiejętności i szaloną pasję do technologii kosmicznych trafiliśmy na największe zawody łazików marsjańskich i możemy mierzyć się z najlepszymi drużynami na świecie! – pisali na Facebooku zaraz po ogłoszeniu wyników konstruktorzy.

Zdjęcia do spotu powstawały w ubiegłym roku, jesienią, we Wrocławiu i okolicach. Łazik pojawił się między innymi w kamieniołomie koło Sobótki, który po dodaniu efektów specjalnych zagrał pustynne, marsjańskie krajobrazy.

– Zależało nam na nawiązaniach do filmów S-F, zarówno do tych klasycznych, z „E.T” na czele, jak i do najnowszych – mówi Andrzej Ostrowski, kierownik Biura Rektora UWr.

Nad całością przedsięwzięcia czuwał Przemek Chojnacki, który wyreżyserował także ubiegłoroczny spot uczelni – „Wiedza jest wszędzie” – z prof. Janem Miodkiem w roli detektywa. Autorem muzyki do klipu jest Piotr Kaliński, znany także pod pseudonimem Hatti Vatti, trójmiejski muzyk, didżej, mający na swym koncie m.in. współpracę z Noonem i O.S.T.R.

– Mamy nadzieję, że nowy spot zaintryguje odbiorców, tak jak ubiegłoroczna produkcja, „Wiedza jest wszędzie”, która wywołała dużo pozytywnego zamieszania w internecie i tradycyjnych mediach – mówi Andrzej Ostrowski. – Z naszych doświadczeń wynika, że oryginalne, nieoczywiste, zabiegi promocyjne świetnie się sprawdzają. Często osiągają efekt internetowych virali, czyli treści popularnych w internecie, chętnie przekazywanych dalej.

Produkcje Uniwersytetu Wrocławskiego są również regularnie doceniane przez profesjonalistów. Wcześniejsze kampanie promujące uczelnie – „International Students’ Experience” czy „Wiedza jest wszędzie” – wielokrotnie wyróżniano nagrodami branżowymi (m.in. w Genius Universitatis, konkursie na kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej, organizowanym przez wydawnictwo Perspektywy i portal Marketing przy kawie).

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 25 lutego 2020