Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Nie daj się nabrać! Pracownik ZUS nigdy nie zapyta o dane przez telefon

Facebook

Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed fałszywymi telefonami od rzekomych pracowników ZUS, którzy proszą o podanie danych potrzebnych do wypłaty środków z subkont. Oszuści chcą w ten sposób wyłudzić informacje, które mogą posłużyć im na przykład do kradzieży lub zaciągnięcia kredytu.

/pixabay

Wraz z rozwojem technologii, rozwinęły się metody i techniki wyłudzania naszych pieniędzy. Złodziejom z pewnością nie można odmówić braku kreatywności.

Chociaż schemat się zmienia, cel jest ten sam – wyłudzić pieniądze bądź zdobyć nasze dane, również hasła do konta bankowego i do portali społecznościowych. Tym razem jest podobnie

– ostrzega Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.

Po oszustwach „na wnuczka” czy na „czternastą emeryturę” przyszła kolej na oszustwo na „pieniądze z subkonta”

– dodaje.

Od pewnego czasu do niektórych oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zaczęli zgłaszać się klienci, którzy otrzymywali telefony od osób podszywających się pod pracowników ZUSu. Oszuści prosili między innymi o podanie danych identyfikacyjnych, które niezbędną są do wypłaty środków z subkonta. Informacje takie mogą posłużyć na przykład do kradzieży lub zaciągnięcia kredytu

/pixabay

Szczególnie warto zwrócić uwagę na maile, które rzekomo przychodzą z ZUSu, a w nich między innymi informacje o błędach naliczanych w składkach i prośby o skorygowanie wpłaty. Takie wiadomości bardzo często zawierają wirusy, dlatego należy je niezwłocznie usuwać, a także warto poinformować o takiej sytuacji policję.

Przypominam, że my nie dzwonimy do swoich klientów i nie wysyłamy do nich korespondencji mailowej. Kontakt elektroniczny możliwy jest jedynie, gdy klient posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyraził zgodę na taki kontakt z naszej strony. Ostrzegamy, aby nie podawać swoich danych przez telefon i nie odpowiadać na podejrzane maile, które rzekomo pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

 – apeluje Iwona Kowalska-Matis.

Jeśli rozmówca lub adresat maila wzbudza nasze wątpliwości możemy go zweryfikować w najbliższej placówce ZUS bądź telefonicznie poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem:

  • 22 560 16 00.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj