Przypomnijmy, od początku maja można było już korzystać z północnej strony peronu, teraz prace w całości dobiegły końca. W czasie remontu przebudowano jezdnię, chodniki, perony i ścieżkę rowerową. Na przystankach pojawiły się nowe ławki, jest też więcej zieleni.
Wczoraj około południa na ulicy Grabiszyńskiej oddano do ruchu pasażerskiego peron wiedeński południowy, zlokalizowany po stronie Centrum Historii Zajezdnia. To drugi z powstałych w tym miejscu przystanków, z peronu północnego pasażerowie korzystają już od ponad miesiąca.
Uruchomienie drugiego z przystanków stanowi zakończenie inwestycji, której celem było zwiększenie komfortu podróży pasażerskich oraz poprawa bezpieczeństwa na ulicy Grabiszyńskiej. Prace porządkowe i wykończeniowe na peronach potrwają jeszcze do końca tygodnia.
W ramach zakończonego właśnie zadania przebudowano dwa bliźniacze przystanki „Bzowa – Centrum Zajezdnia”. Perony wiedeńskie od lat funkcjonują we wrocławskiej przestrzeni miejskiej, i jest to rozwiązanie cenione zwłaszcza przez seniorów, osoby o szczególnych potrzebach oraz rodziców z wózkami dziecięcymi
– mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Podwyższenie jezdni do poziomu chodnika umożliwia wygodne dojście do wagonu, jak też komfortowe wsiadanie i wysiadanie. Takie rozwiązanie przyczynia się również do spowolnienia ruchu i zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.
Perony wiedeńskie to nie tylko komfort podróży, ale również automatyczne spowolnienie ruchu. Zwarta zabudowa ulicy Grabiszyńskiej generuje spory ruch pieszy, dlatego na odcinku objętym inwestycją pojawiły się dodatkowe elementy zwiększające bezpieczeństwo pieszych i pasażerów:
- ograniczenie prędkości do 30 km/h
- wyniesione przejście dla pieszych i próg spowalniający
- nowy program sygnalizacji, wstrzymujący wjazd dla ruchu indywidualnego w momencie pojawienia się przystanku tramwaju lub autobusu
Co wykonano w czasie remontu?
- nawierzchnię przystanków wiedeńskich z masy mineralno- bitumicznej, ograniczonej od strony torowiska peronowym krawężnikiem kamiennym 43,5×36 cm a od strony peronu krawężnikiem kamiennym 20×30 na ławie z betonowej C12/15 z oporem;
- chodniki i perony o nawierzchni z kostki betonowej szarej gr. 8 cm;
- ścieżkę rowerową z masy mineralno-bitumicznej – po stronie północnej na odc. od pomiędzy istniejącym ciągiem pieszo rowerowym a wjazdem na stację benzynową
- ścieżkę rowerową w bezpośredniej bliskości drzew z nawierzchni typu Terraway;
- w rejonie przejść dla pieszych oraz wzdłuż peronów – paski z płytek integracyjnych kierunkowych typu STOP;
- montaż nowych mebli przystankowych (wiaty, słupki, ławki oraz kosze);
- reorganizację zielenie poprzez nasadzenia 450 sadzonek kaliny hordowiny oraz organizację zieleńców.
Prace wykonywała wybrana w drodze przetargu nieograniczonego firma ZABERD sp. z o.o. z Wrocławia, koszt inwestycji przekracza 1,6 mln zł.