Od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin, wraz z przebudową torowiska na tej pętli - to zakres prac jakie ruszyły na wschodzie Wrocławia w ten weekend. Przebudowa torowiska i trakcji warta jest niemal 20 milionów złotych.
Mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK. Co istotne zostanie poprawiona nie tylko estetyka, ale także geometria przystanków co ułatwi pasażerom wsiadanie.
Prace będą prowadzone nie tylko 7 dni w tygodniu, ale także w nocy. Na weekendy i godziny nocne zaplanowano prace mniej uciążliwe.
I jak dodaje Krzysztof Surówka z Zakładu Sieci i Zasilania – chcemy, by tramwaje pojechały już w październiku, a oddanie całości nastąpi na początku listopada. Podobnie realizowane są w tej chwili dwie inne duże przebudowy prowadzone przez MPK – na Żmigrodzkiej i Hallera.
Co istotne inwestycja będzie realizowana w systemie torowiska zielonego…
Jak informuje Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK -torowisko to jedno, a tabor to drugi istotny aspekt komunikacyjnych zmian we Wrocławiu…
Na drugim miejscu mieszkańcy wskazali kolor granatowy.