Radio Gra Wrocław

Rozpoczęła się elektroniczna rekrutacja do wrocławskich szkół podstawowych

Zapisy do szkół. Wczoraj (25.04.) o godzinie 8.00 rozpoczęła się elektroniczna rekrutacja do wrocławskich szkół podstawowych. Rodzice na wypełnienie w systemie wniosku, wydrukowanie i zaniesienie do szkoły pierwszego wyboru mają czas do 10 maja do godz.14.00. To są od dziś (26.04.) dwa tygodnie.

Terminy, zasady, kryteria naboru do szkół podstawowych na rok szkolny 2016/2017 opublikowane są na portalu edukacyjnym www.edu.wroclaw.pl.

Elektroniczna rekrutacja do klas I obejmuje dzieci, które w roku 2016 ukończą:

  • 7 lat (urodzone w 2009 r.). Liczba siedmiolatków objętych obowiązkiem szkolnym – 1434 (w tym dzieci powtarzające I klasę)
  • 6 lat (urodzone w 2010 r.). Liczba wszystkich sześciolatków we Wrocławiu ok. 6700. Z tej liczby (szacunki Departamentu Edukacji), 30 proc. dzieci pójdzie do I klasy.

Rekrutacja do klas I prowadzonych przez Miasto Wrocław odbywa się tylko do oddziałów ogólnych w szkołach podstawowych. Rodzic może wybrać maksymalnie trzy szkoły, wpisując na pierwszym miejscu tę, na której najbardziej mu zależy – musi utworzyć listę preferencji.

Uwaga: Wybranie na I pozycji szkoły obwodowej (gdzie dziecko ma zagwarantowane miejsce) i złożenie w odpowiednim terminie zgłoszenia, jest równoznaczne z przyjęciem kandydata do klasy I. Zgłoszenie jest jednocześnie oświadczeniem o woli nauki w tej szkole. Wpisanie szkoły obwodowej na I miejscu  uniemożliwi wybór innej szkoły na kolejnym miejscu.

Pytania w sprawie rekrutacji można kierować bezpośrednio do:

  • szkół w godzinach ich pracy
  • 71 777 77 77 – Teleinformatycznego Centrum Obsługi Mieszkańca w godzinach 8.00-15.45