Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Rozpoczyna się remont trasy z Wrocławia do Lubina

Facebook

Rozpoczynają się prace przygotowawcze do przebudowy ok. 60 km dróg krajowych nr 94 i 36 pomiędzy Wrocławiem i Lubinem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w poprzedni piątek podpisała umowę z firmą Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy. Prace przygotowawcze mają pochłonąć około 21,5 mln zł, a na ich wykonanie zleceniobiorca będzie miał 60 miesięcy.

/zdjęcie ilustracyjne/pixabay

Trasa łącząca Wrocław i Lubin zostanie zmodernizowana, tak aby spełniała warunki bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Dziś kierowcy jadący między tymi miastami tracą czas w korkach, a mieszkańcy miejscowości, przez które droga przebiega, są narażeni na uciążliwości związane z dużym ruchem samochodowym, ze znaczącym udziałem pojazdów ciężkich

– powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Co obejmą prace?

Umowa zakłada rozbudowę około 60 km drogi po istniejącym śladzie. A także częściowo w nowym przebiegu na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi.  Przekrój dróg zostanie ustalony na podstawie analiz i prognoz ruchu, w zależności od wybranego wariantu pod uwagę brana jest rozbudowa drogi do przekroju 2×2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) w parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).

Jaki jest cel tej inwestycji?

W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic miejscowości, przebudowa istniejących skrzyżowań i budowa nowych. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Wykonane zostaną elementy ochrony środowiska, oświetlenie drogowe oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Parametry drogi zostaną dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu, a jej konstrukcja do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś.

Inwestycja ma zwiększyć przepustowość drogi łączącej ośrodki o dużym znaczeniu gospodarczym i poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja trasy spowoduje odciążenie istniejącej sieci drogowej, która obecnie przebiega przez centra miast i miejscowości. Spowoduje podniesienie standardów środowiskowych, obniżenie poziomu hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowanych. Realizacja inwestycji w systemie Projektuj i buduj planowana jest w latach 2028-2032.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj