Radio Gra Wrocław Home

Moje Miasto Moje Radio • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Stare tramwaje zamiast niskopodłogowych autobusów? Magistrat konsultuje linię 16 z Tarnogaju do ZOO

Facebook

Tramwaj numer 16 wróci na tory i będzie kursował pomiędzy Tarnogajem a ZOO, po otwarciu nowego torowiska na Hubskiej. Teraz miasto chce, by mieszkańcy osiedli wypowiedzieli się, którędy powinna przebiegać reaktywowana trasa. Mieszkańcy boją się jednak, że tak czy inaczej nowa linia będzie dla nich... pogorszeniem oferty.

Do wyboru są dwie możliwości: przez Pułaskiego lub przez dworzec główny, Kołłątaja i plac Dominikański.

– wyjaśnia Adam Więcek z magistratu. Druga możliwość jest trochę bardziej skomplikowana, wymaga zmiany aż dwóch innych linii:

– tutaj czas przejazdu z Tarnogaju na „Grunwald” wynosi około 28 minut, ale w zamian mieszkańcy Tarnogaju dostają więcej tramwajów na dworzec i do Galerii Dominikańskiej, a mieszkańcy ul. Pułaskiego – połączenie z Krzykami i Biskupinem.

 

To, co spędza sen z powiek mieszkańcom osiedla, to jednak kwestia linii autobusowych. Niedawno dowiedzieli się, że na ich osiedle przestanie kursować autobus 134. Teraz usłyszeli też, że stracą dostęp do kursów linii 145:

– zauważa radny osiedla Tarnogaj Michał Sikorski. W tej sprawie rada skierowała do miasta pismo, w którym pyta o planowaną częstotliwość linii 16 i to, jak często pojadą tam tramwaje niskopodłogowe.

– dodaje Sikorski.

 

Adam Więcek potwierdza: los linii 145 jest już przesądzony. Nie zniknie wprawdzie z ulic, ale nie będzie już zajeżdżała na Tarnogaj. Jak tłumaczy, będzie to powrót do stanu sprzed kilku lat, kiedy to z Tarnogaju zabrano dwie linie tramwajowe (15 i 22) i skierowano tam w zamian właśnie autobus 145:

Jak się okazuje – faktycznie zamiana autobusu na tramwaj sprawi, że pojazdy niskopodłogowe będą przez to na Tarnogaju pojawiały się rzadziej:

– wyjaśnia Więcek. Obawy mieszkańców Tarnogaju wydają się więc słuszne. Już od ponad dwóch lat po mieście jeżdżą tylko w stu procentach niskopodłogowe autobusy. Z tramwajami jest różnie – niską podłogę ma tylko co trzeci, a i tak wiele z nich wejście pozbawione schodów ma tylko w środkowym członie.

 

A co z linią 134? Urzędnicy nie chcą łączyć zmiany tej trasy ze sprawą tramwaju 16:

– mówi Więcek.

 

W sprawie linii 16 samorządy osiedlowe mają czas na wypowiedź do końca lutego. Potem rozpocznie się kolejny etap konsultacji – już bezpośrednio z pasażerami.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 23 lutego 2020