Radio Gra Wrocław Home

Moje Miasto Moje Radio • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Szyny były złe, ale mają być lepsze!

Facebook

Wrocławskie MPK przejęło w 2019 roku nadzór nad torowiskami. W celu realizacji nowego zadania w spółce powstał Wydział Torów i Sieci, w którym zatrudniono najlepszych fachowców. Sprawna, szybka i niezawodna komunikacja miejska to jeden z priorytetów dla miasta Wrocławia – podkreśla prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

fot. Piotr Krejner
fot. Piotr Krejner

Mówi Jacek Sutryk – Prezydent Wrocławia

W 2019 roku we Wrocławiu pojawiło się 50 nowych autobusów i 10 nowych tramwajów. Ponadto już w styczniu do Wrocławia trafiło 9 z 30 autobusów nowego podwykonawcy – firmy Mobilis. Pierwsze z nich na ulicach pojawią się już w styczniu i będzie to dopiero początek tegorocznych działań skierowanych do pasażerów MPK…

W 2019 roku MPK przejęło od ZDiUMu egidę nad wrocławskimi torowiskami. Aby usprawnić bieżącą konserwację oraz naprawę torowisk tramwajowych, MPK na potrzeby prac torowych przystosowało tramwaj Konstal N. Ponadto Wydział Torów i Sieci jest w posiadaniu trzech samochodów technicznych.

fot. Piotr Krejner

fot. Piotr Krejner

Największą inwestycją przewidzianą na rok 2020 będzie kompleksowy remont torowiska i sieci trakcyjnej w ciągu ulicy Olszewskiego wraz z pętlą Biskupin. Tylko w ramach tej inwestycji, prace obejmą zasięgiem 3500 metrów toru pojedynczego, 1500 metrów sieci trakcyjnej i 1500 metrów kabli trakcyjnych. Za najtrudniejszą, ze względów logistycznych, należy uznać wymianę części rozjazdów oraz skrzyżowań torowych w samym centrum, przede wszystkim na na ulicy Świdnickiej i pl. Dominikańskim.

Przewidziane na 2020 rok inwestycje obejmują poprawę jakości torowisk w wielu strategicznych dla wrocławskiej komunikacji miejscach. Do końca roku MPK zamierza wyremontować 6,5 km torowisk, wymienić 15 rozjazdów oraz kluczową krzyżownicę na placu Dominikańskim. Prace nad poprawą jakości wrocławskich torowisk będą miały miejsce nie tylko w ścisłym centrum, ale również m.in. w ciągach ulic Żmigrodzkiej, Hallera czy na pl. Strzegomskim. W sposób kompleksowy zostaną wyremontowane pętle tramwajowe na Biskupinie i Karłowicach, a tory i rozjazdy na Rondzie Reagana zyskają nową nawierzchnię. MPK zatroszczy się też o wymianę najbardziej słupów trakcyjnych w najgorszym stanie oraz odcinków sieci trakcyjnej w ciągu ulic Kosmonautów, Ślężnej, Opolskiej i Trzebnickiej. Prezes MPK czuje odpowiedzialność jaka na nim ciąży i jest świadomy zaległości w infrastrukturze torowej…

Tłumaczy prezes MPK Wrocław – Krzysztof Balawejder

W ciągu czterech najbliższych lat, na tramwaje, autobusy i torowiska przewidziano wydatki rzędu 1,3 mld złotych. Tylko na najbliższych 12 miesięcy MPK zaplanowało przeprowadzenie aż 70 przetargów.

Zintensyfikowane działania na rzecz poprawy stanu wrocławskich torowisk zyskały nawet swój hasztag. Magistrat i MPK promują swoje działania hasłem: #TORYwolucja

Piotr Krejner

Piotr Krejner

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj