Radio Gra Wrocław

Umowa na analizę dla rozbudowy A4 Wrocław – Krzyżowa

Podpisano umowę na wykonanie analizy techniczno-ekonomiczno-logistycznej wraz ze Studium Korytarzowym rozbudowy autostrady A4 na ponad 100 kilometrowym odcinku od Wrocławia do Krzyżowej. Jej wartość to aż 1 704 780,00 zł. Wykonawca na realizację zadania ma 270 dni od podpisania umowy.

fot. Piotr Krejner
fot. Piotr Krejner

Przeanalizowane zostaną co najmniej 3 warianty.

Pierwszy zakłada rozbudowę obecnej autostrady. Miałaby polegać na budowie jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);

Drugi wariant to budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.

Trzeci i obecnie ostatni wariant zakłada budowę A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych

190523_08

Mówi Wojewoda Paweł Hreniak

Podpisanie umowy na analizę to początek i pierwszy etap zupełnie nowej autostrady A4…

acztery_02_2405

Odpowiada Lidia Markowska, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu

Na nowej autostradzie A4 muszą się także znaleźć miejsca postoju dla podróżnych, których obecnie brakuje.

acztery_03_2405

Firma, która przeprowadza analizę deklaruje, że za kilka miesięcy będzie można podejmować pierwsze decyzje…

acztery_04_2405

Mówi, Minister Anna Zalewska.

Analiza pozwoli na podjęcie dalszych decyzji dotyczących kompleksowych rozwiązań dla tego odcinka autostrady A4. Na końcowy efekt poczekamy jeszcze kilka lat.

Piotr Krejner
Piotr Krejner