Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Wakacyjne remonty torowisk. Duże zmiany w kursowaniu MPK [MAPA]

Facebook

W ostatni weekend czerwca na pasażerów komunikacji miejskiej we Wrocławiu czekają spore zmiany. Jest to związane z rozpoczęciem wakacyjnych remontów. Sprawdź szczegóły dla pasażerów MPK i kierowców od 26 czerwca we Wrocławiu.

fot. facebook.com/mpkwroc

Od 2021 r. pieczę nad torowiskami we Wrocławiu sprawuje MPK. Tylko w tym roku na remonty zostanie wydanych 80 mln zł. To element TORYwolucji, czyli programu naprawczego torowisk.

– Pierwszy raz w historii miasta chcemy wydawać rocznie 80 mln na remonty i utrzymanie torowisk. W ten sposób odpowiadamy na najpilniejsze wyzwania. Zmieniamy też formułę przeprowadzania remontów. Chciałbym, aby odbywały się one, jeśli oczywiście warunki pogodowe na to pozwolą, w cyklu całorocznym. Te największe prace nadal będą głównie skoncentrowane w miesiącach wakacyjnych, ale mniejsze inwestycje mają trwać cały rok – zapowiadał na początku stycznia prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Teraz rozpoczynają się wakacje i to oznacza więcej remontów.

Remont torowiska na pl. Strzegomskim

26 czerwca rusza naprawa przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim. MPK planuje zakończyć prace w drugiej połowie sierpnia.

Czytaj więcej: Remont na pl. Strzegomskim we Wrocławiu

– Rozpoczynamy ważny dla wielu wrocławian remont torowiska przy ul. Strzegomskiej. Prace potrwają prawie dwa miesiące i kosztują ok. 2 mln zł – tłumaczy Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Przebudowany zostanie także podziemny układ drogowy. Każdy, kto tamtędy przejeżdżał wie, że torowisko jest bardzo wysłużone i najwyższy czas je wymienić.

Zmiany w komunikacji

Od 26 czerwca siedem linii tramwajowych (3, 10, 20, 23, 31, 32 i 33) zmieni stałe trasy.

Objazdy plik w formacie.pdf

Po „kliknięciu” mapa otwiera się w nowym oknie w formacie pdf

– Tramwaje pojadą objazdem już od pl. Dominikańskiego czy Arkad przez pl. Orląt Lwowskich. Następnie nową trasą tramwajową i dalej w ul. Śrubową do ul. Legnickiej lub prosto do pętli Wrocławski Park Przemysłowy – tłumaczy Adam Więcek z Departamentu Infrastruktury i Transportu we wrocławskim ratuszu.

Cały ruch tramwajowy z ul. Legnickiej, między pl. Jana Pawła II i ul. Złotoryjską, zostanie przekierowany na TAT. Linie tramwajowe kursujące do Pilczyc i Leśnicy pojadą wzdłuż ul. Robotniczej oraz Śrubowej.

Czytaj więcej: Pierwszy odcinek TAT na Nowy Dwór oddany

Z kolei autobusy linii: 106, 107, 109, 148, 149 i 609 w kierunku Nowego Dworu pojadą objazdem przez ul. Legnicką i pl. Strzegomski do ul. Robotniczej. Wynika to z ograniczonej przepustowości nowego odcinka TAT od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, gdzie po otwarciu co 1,5 minuty ma podjeżdżać tramwaj.

Pasażerowie posiadający bilet okresowy na daną linię okresową mogą podróżować:

  • wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
  • wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie, która kursuje objazdem podczas remontu.

Zmiany dla kierowców

Zmiany czekają także na kierowców. Z ruchu zostanie wyłączona część skrzyżowania na pl. Strzegomskim. Kierowcy mogą jechać prosto wzdłuż ul. Legnickiej oraz skręcać w prawo. Z ul. Poznańskiej można na skrzyżowaniu skręcać w prawo (tak samo na obu wlotach na skrzyżowanie tj. od ul. Kruszwickiej i ul. Braniborskiej).

Natomiast z ruchu zostanie wyłączony przejazd na wprost po osi ul. Poznańskiej oraz możliwość skręcania w lewo z ul. Poznańskiej (po obu stronach skrzyżowania). Kierowcy nie skręcą również w lewo z ul. Legnickiej w kierunku pl. Strzegomskiego i ul. Poznańskiej.

Po obu stronach skrzyżowania przygotowano na ul. Legnickiej nawrotki (250 m od centrum oraz w obrębie 150 m przed i za skrzyżowaniem).

Remont torowiska na ul. Kazimierza Wielkiego

26 czerwca zmieni się również trasa tramwaju linii 4. Powodem jest wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Krupniczej. Stan torowiska w tym miejscu – jak czytamy w projekcie remontu – jest bardzo zły ze względu na miejscowe uszkodzenia nawierzchni oraz zużycie szyn.

„Czwórka” w obu kierunkach zostanie skierowana objazdem od placu Legionów przez ulicę Piłsudskiego, Małachowskiego, Pułaskiego i plac Wróblewskiego.

Na czas wymiany rozjazdu kierowcy nie będą mogli zawracać na wysokości ul. Krupniczej ze względu na brak możliwości przekroczenia torowiska. Dotyczy to także rowerzystów, którzy nie skręcą w lewo w ul. Krupniczą.

Prace potrwają ok. dwóch miesięcy.

Co jeszcze się zmieni od 26 czerwca?

Będzie więcej wakacyjnych remontów

Torowisko ul. Św. Mikołaja i Ruska

W lipcu powinien rozpocząć się remont torowiska na ul. Św. Mikołaja oraz na ul. Ruskiej. Tory otrzymają tam zupełnie nową podbudowę i nawierzchnię. Przejazd ma być bardziej komfortowy i bezpieczny.

W tym samym miesiącu rozpocznie się wymiana łuków w ul. Legnickiej w relacji pl. Jana Pawła II-Dolmed-Leśnica (na skrzyżowaniu z ul. Złotoryjską). Prace powinny zakończyć się we wrześniu.

W obu przypadkach nie ma jeszcze informacji o zmianach w komunikacji.

Pozostałe planowane remonty

Ponadto, tuż po wakacjach rozpoczną się remonty sieci trakcyjnych:

  • W ul. Ślężnej (odcinek od  ul. Sztabowej do ul. Kamiennej) w obu kierunkach,
  • Remont sieci trakcyjnej na Pl. Jana Pawła,
  • Remont sieci trakcyjnej na Pl. Legionów

W tym przypadku nie będzie utrudnień dla pasażerów. – Prace będą wykonywane w nocy, gdy tramwaje nie jeżdżą – zapewnia Bartosz Naskręski z MPK Wrocław.

Trwa również wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich – Hallera. Te prace powinny zakończyć się na przełomie sierpnia i września.

Czytaj więcej: Wymiana rozjazdów na ul. Powstańców Śląskich

– Nowe rozjazdy będą odwodnione, a zwrotnice ogrzewane i sterowane elektrycznie – podkreśla prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder – Dzięki tej inwestycji, przejazd przez torowisko będzie bezpieczniejszy i bardziej komfortowy. W ramach prac wymienimy także nawierzchnię wokół torów, po których jeżdżą samochody i rowery. Teraz będzie ona solidna i równa, tak więc nikt nie powinien martwić się o utratę koła.

Koszt prac to 2,2 mln zł.

W planach MPK jest m.in. wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II. Przewoźnik planuje rozpoczęcie prac po wakacjach i zakończenie ich latem 2022 r.

wroclaw.pl

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 28 marca 2024