StartWiadomości Wiadomości dnia

Więcej peronów na dworcu głównym i nowa stacja kolejowa na Szczepinie – plany kolejarzy wchodzą w życie

Prowizoryczna konstrukcja wzniesiona przed Euro 2012 nie nadaje się już do użytku, więc zastąpi ją peron z prawdziwego zdarzenia:

– mówi Bohdan Ząbek z PKP Polskich Linii Kolejowych. Wyjście z peronu bezpośrednio na przystanki MPK docenią szczególnie osoby dojeżdżające do pracy we Wrocławiu. Bo to właśnie głównie aglomeracyjne pociągi będą się przy nim zatrzymywały.

Na dawnym tymczasowym peronie zagości nowoczesność i wygoda, jego wymiary będą dostosowane do nowoczesnych pociągów:

Projekt jest już gotowy od jakiegoś czasu, teraz trwają poszukania firmy, która podejmie się budowy. Wykonawcy mogą zgłaszać się do jutra (15.12).

Jednak peron VI to nie jedyna nowość, którą szykują we Wrocławiu kolejarze. Z Wiadomości Radia GRA wiecie już, że na wiadukcie nad ul. Długą koło krzyżówki z Poznańską powstanie zupełnie nowa stacja „Szczepin”. Tutaj też trwają już poszukiwania wykonawcy.

– mówi Bohdan Ząbek. Inwestycja jest realizowana razem z miastem, które pod przebudowanym wiaduktem na Długiej poprowadzi tory tramwajowe na Popowice. Przystanek będzie świetnym miejscem do przesiadki na tramwaje i autobusy, uważa Zbigniew Komar z magistratu:

To będzie już czwarta nowo otwarta wrocławska stacja kolejowa w XXI wieku. Po Stadionie, Grabiszynie i Różance (koło Cm. Osobowickiego). Za jej budowę kolejarze zapłacą ok 36 mln zł. Pierwsze pociągi zatrzymają się na nim za dwa lata.

Zostaw komentarz