Radio Gra Wrocław

Wsiadamy na rower na Grabiszynku i cały czas parkiem jedziemy aż do Tarnogaju. Taki jest plan!

Tak będzie wyglądało coś, co mieszkańcy nazwali „rowerowo-pieszą obwodnicą Wrocławia”. Wzdłuż nasypu torów kolejowych towarowej obwodnicy ma powstać 7,5 kilometra terenów zielonych. De facto ma to być wielki, rozciągnięty park. Miasto podpisuje właśnie umowę z firmą, która przygotuje dokładną koncepcję tego obszaru.

Mówi Monika Kozłowska-Święconek z Urzędu Miejskiego:

Krzycka1

Część „Promenady Krzyckiej” – jak mówią o tej parkowej inwestycji urzędnicy – jest już projektowana i wkrótce zacznie się jej budowa. Mowa tu o fragmencie od Ślężnej do Bardzkiej, który wygrał głosowanie w budżecie obywatelskim. W tegorocznym WBO mieszkańcy zgłosili kolejne kawałki zielonej obwodnicy:

Krzycka2

– mówi Kozłowska-Święconek. Jak dodaje, jeszcze za wcześnie na pytanie o termin oddania do ruchu całej promenady i jej koszty. Takie szacunki pojawią się dopiero na kolejnym etapie, gdy koncepcja, która ma powstać w ciągu roku, zacznie się zmieniać w konkretne projekty.

Krzycka3

Częścią tworzenia koncepcji będą rozmowy z mieszkańcami i konsultacje. Także w formie spacerów. Już w sierpniu na taką „wizję lokalną” będą zaproszeni mieszkańcy osiedli leżących wzdłuż przyszłej promenady: Grabiszyna-Grabiszynka, Gajowic, Borka, Krzyków-Partycnic, Ołtaszyna, Wojszyc, Gaju i Tarnogaju.