StartWiadomości Wiadomości dnia

Wzorowy park kulturowy, ale i plaga nielegalnych reklam przy drogach. NIK o wrocławskim krajobrazie

To sukces o tyle, że parki kulturowe są w kraju dość mało popularne, a ich wprowadzenie wcale nie jest takie łatwe:

– chwali prezes Najwyższej Izby Kontroli, Krzysztof Kwiatkowski.

 

Rzecznik wrocławskiego ratusza Arkadiusz Filipowski cieszy się jednak z bardzo pozytywnej oceny wrocławskiego parku kulturowego. I przyznaje, że jego wprowadzenie faktycznie nie było proste:

NIK wskazała jednak, co mogłoby być zrobione JESZCZE lepiej:

– mówi rzeczniczka wrocławskiej delegatury NIK Violetta Matuszewska-Potempska. Innymi słowy – chodzi o to, by miasto interweniowała równie chętnie np. na placu Dominikańskim, co w samym Rynku. Za mało gorliwe w swoich działaniach było też biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków:

 

Niestety, w raporcie są również poważniejsze zastrzeżenia. Bo choć jesteśmy liderem jeżeli chodzi o wprowadzenie parku kulturowego, to jest też niechlubne zestawienie, w którym mamy pierwsze miejsce…

– mówi Kwiatkowski. Zastrzeżenia dotyczą miejskiej jednostki – Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta:

…ale zrobił to na swój własny koszt, bo nie był w stanie dowiedzieć się, kto zainstalował reklamę i nakazać mu uprzątnięcie terenu, dodaje Violetta Matuszewska-Potempska. Według Filipowskiego ten zarzut to nieporozumienie, bo miasto nielegalne reklamy traktuje po prostu jak zwykłe komunalne odpady:

– wyjaśnia reporterowi Radia GRA rzecznik ratusza. NIK podkreśla jednak, że w innych miastach z problemem ustalenia sprawców montażu nielegalnych reklam radzą sobie lepiej.

Zostaw komentarz