104 miliony złotych. Za tyle właśnie zaprojektowania i wybudowania tego kawałka WOW chce podjąć się najtańsza firma, czyli Strabag. Ale jeszcze nie wiadomo, czy akurat ona dostanie ten kontrakt – ma jeszcze pięciu konkurentów, którzy wciąż mogą wnieść odwołanie.
Przed nami jeszcze kilka tygodni formalności, nim poznamy zwycięzcę przetargu. Wtedy też Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podpisze z nim umowę, a potem – firma będzie miała niespełna cztery lata na realizację zadania.
W ramach tego zamówienia powstanie prawie 10 kilometrów drogi – od ronda na Strachocińskiej do węzła Długołęka na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Po drodze jest do wykonania jeszcze wiadukt nad linią kolejową do Jelcza, kolejny – nad linią do Kluczborka i jeszcze jeden, przy końcu trasy – tym razem całkowicie drogowy – między obwodnicą a łącznikiem Długołęka na autostradzie A8.