ZUS nie rozpatruje pism wysyłanych e-mailem
Ważna informacja dla klientów ZUS! Jednostka nie rozpatruje skanów, zdjęć czy wypełnionych plików word lub pdf, które są przesłane e-mailem. Najszybszą i najpewniejszą drogą złożenia każdego wniosku jest platforma internetowa PUE ZUS.
Obecnie do ZUS wpływa wiele dokumentów. Niektóre z nich, klienci wysyłają na ogólnodostępny adres mailowy lub jakikolwiek inny, który posiadają. Takie wnioski nie są i nie będą rozpatrywane…
Mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Jak wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis, dotyczy to zwłaszcza wniosków od przedsiębiorców składanych w ramach „tarczy antykryzysowej”. Rzeczniczka przypomina jednocześnie, że wnioski można także składać w formie papierowej za pośrednictwem poczty lub osobiście w placówce ZUS wrzucając je do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem „Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS). Jednak najszybszą drogą jest skorzystanie z wysyłki elektronicznej przez PUE ZUS.
Jeżeli ktoś nie posiada swojego konta na PUE może je założyć korzystając z profilu zaufanego. Profil zaufany każdy może założyć poprzez swój bank bez konieczności wychodzenia z domu. Wiele banków ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego – ich lista znajduje się na stronie profilu zaufanego.