StartWiadomości Wiadomości dnia

Będą protestować przeciwko najnowszej premierze. Kontrowersje wzbudza spektakl „Śmierć i dziewczyna”

Plakat przedstawienia, umieszczony na profilu Teatru na Facebooku, został ocenzurowany przez administratora. W Radio Gra sprawdzamy co wrocławianie myślą o nagości w teatrze i samym proteście?

Tymczasem zamieszanie wokół kontrowersyjnego spektaklu  sprawiło, że wyprzedano już wszystkie bilety do końca roku.

Elfriede Jelinek
ŚMIERĆ I DZIEWCZYNA
na podstawie trzech pierwszych utworów ze zbioru Śmierć i dziewczyna I–V. Dramaty księżniczek (Der Tod und das Mädchen I–V. Prinzessinnendramen): Królewna Śnieżka (Schneewittchen), Śpiąca Królewna (Dornröschen) i Rosamunde

przekład MATEUSZ BOROWSKI i MAŁGORZATA SUGIERA
reżyseria EWELINA MARCINIAK
opracowanie tekstu i dramaturgia ŁUKASZ WOJTYSKO
scenografia, kostiumy i reżyseria światła KATARZYNA BORKOWSKA
muzyka PIOTR KUBIAK
choreografia DOMINIKA KNAPIK

OBSADA

Matka → Macocha EWA SKIBIŃSKA
Ojciec → Krasnoludek PAWEŁ SMAGAŁA
Córka/Nauczycielka → Królewna Śnieżka MAŁGORZATA GOROL
Nauczyciel → Myśliwy MICHAŁ OPALIŃSKI
Uczeń → Śmierć ANDRZEJ KŁAK
Uczennica → Śpiąca Królewna KATARZYNA STRĄCZEK
Krytyk PIOTR NERLEWSKI
Pianista I KRZYSZTOF DUDEK (agencja castingowa Studio ABM)
Pianista II MIKOŁAJ FERENC (gościnnie)
Pianista III GRZEGORZ RDZAK (gościnnie)
Dyszkant ROSSY (gościnnie)
Baryton TIM (gościnnie)

asystent reżysera KAROLINA SZCZYPEK
koordynator projektu JACEK CIMICKI
inspicjent EWA WILK
sufler MAGDALENA KABATA
charakteryzacja MATEUSZ STĘPNIAK, MARIANNA BARTNICKA
garderobiane ANNA DOBOSZ, LUCYNA DOMAŃSKA, BEATA MAZURKIEWICZ, JOANNA ZBOROWSKA
montażyści ADAM BURACZEK, WOJCIECH CZEREPAK, MIROSŁAW GOŁĘBIOWSKI, GRZEGORZ KLOC, JAKUB KRECZMER, PAWEŁ STANASZEK, GRZEGORZ SZNAJDER, ŁUKASZ SZYSZKA
rekwizytor MAREK IWANASZKO
realizacja światła DARIUSZ BARTOŁD, WOJCIECH BRATOS, PAWEŁ OLSZEWSKI
realizacja dźwięku WOJCIECH BIELACH, TOMASZ ZABORSKI

Śmierć i dziewczyna to spektakl o tym, jak najsprawniej zadać torturę. Gdzie uderzać i z jaką kulturą? Do jakiej opowieści przywiązać naszą ofiarę? Co zrobić, by kat i ofiara mogli odczuwać się głębiej i intensywniej?
Wyobraźmy sobie tę sytuację.
Że przykładamy rękę do ciała drugiego człowieka jak do jakiegoś instrumentu. I gramy na nim tak długo i tak mocno, aż nas poprosi o bis.

Przedstawienie jest przeznaczone dla widzów NAPRAWDĘ dorosłych i zawiera sceny seksu

licencjodawcy – Anna Wierzchowska-Woźniak Format-A, Sieraków, i Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Warszawa
premiera w Teatrze Polskim na Scenie im. Jerzego Grzegorzewskiego 21 listopada 2015

585. premiera Teatru Polskiego we Wrocławiu /www.teatrpolski.wroc.pl/

Zostaw komentarz