StartW Radiu Gra Wiadomości Wiadomości dnia

#Czas na buspas

We Wrocławiu funkcjonuje blisko 30 kilometrów wydzielonych pasów dla autobusów. Jak pokazują wyliczenia, w tych miejscach poprawiły się czasy przejazdów komunikacji zbiorowej, z której korzystają tysiące osób.

Na ul. Grabiszyńskiej autobusy mają do dyspozycji odcinek 1 kilometra. Na odcinku od pl. Srebrnego do FAT-u szybciej przewożonych jest ponad 43 tys. pasażerów dziennie! W tamtym miejscu kursują tramwaje linii 4, 5, 11, 14, 24 oraz linie autobusowe 124, 126, 134, 507, 557. Pojazd komunikacji miejskiej przejeżdża tą trasą co niespełna 2 minuty!

Na ul. Krakowskiej wydzielonych zostało 400 metrów pasa, a nowy odcinek połączył funkcjonujące w tamtym miejscu wcześniej wydzielone pasy. Na nowym buspasie pojazd komunikacji miejskiej pojawia się co 5 minut, a dziennie autobusy przewożą około 21 tysięcy pasażerów, którzy dzięki wydzieleniu buspasa szybciej docierają do celu. Jesienią dodatkowo zwiększona zostanie częstotliwość kursowania linii 114 w godzinach szczytu, tak by jeszcze więcej pasażerów mogło przemieszczać się komunikacją miejską.

Podczas wakacji buspas wytyczono także na Podwalu (na odcinku od ul. Kołłątaja do ul. Świdnickiej). Kursujące tam linie autobusowe A, D, 106, 148, 149 przewożą dziennie liniami około 15 tys. pasażerów. Tamtym odcinkiem przejeżdża w szczycie 25 autobusów na godzinę.

Mówi Jacek Sutryk – prezydent Wrocławia

Opozycja zarzuca, że tworzenie buspasów jest bezpodstawne bo Wrocław ma niewystarczająco duży tabor, a zmiany uprzykrzą życie kierowców. Prezydent Jacek Sutryk odpiera zarzuty i tłumaczy, że miasto realizuje plan równolegle i poprawia komunikację nie tylko poprzez wydzielanie nowych buspasów…

Z komunikacji miejskiej codziennie korzysta pół miliona osób. Nowe buspasy to ukłon w ich stronę, ale pokrzywdzeni mogą czuć się kierowcy. Prezydent podkreśla, że również realizuje większość podróży po mieście samochodem, ale to komunikacji publicznej powinniśmy nadać priorytet…

Wrzesień to miesiąc zmian w komunikacji miejskiej. Dzięki decyzji prezydenta 42 mln złotych więcej zostało przeznaczone na komunikację. Jest to wzrost na poziomie 10%. W ślad za deklaracjami idą konkretne decyzje…

Mówi prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji we Wrocławiu, Krzysztof Balawejder.

MPK przejmuje także opiekę nad torowiskami od Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Prezes miejskiej spółki przewozowej zapowiada więcej inwestycji. Zakupiono już pierwszy sprzęt, tramwaj techniczny, auta dedykowane do prac torowych. Zatrudniani są też zupełnie nowi pracownicy…

Tegoroczne wakacje były ostatnimi, podczas których funkcjonował (w okrojonej wersji) wakacyjny rozkład jazdy. Od 2020 roku wrocławska komunikacja funkcjonować będzie z niezmienianą okresowo częstotliwością.

Piotr Krejner

Piotr Krejner

Zostaw komentarz