Po ponad 20 latach przerwy wraca połączenie kolejowe do Góry. Od 3 września Koleje Dolnośląskie dowiozą nas też do Sycowa. Na nowe stacje dotrzemy pociągiem i podstawianym przez przewoźnika autobusem – na jednym bilecie KD.
Góra to – obok Głogowa – najdalej na północ wysunięta stolica powiatu w województwie dolnośląskim. Stacja Góra Śląska była kiedyś kolejowym węzłem przesiadkowym. Można było do niej dotrzeć ze Ścinawy, Leszna, Bojanowa i Głogowa. Od 21 lat nie było tam jednak żadnego połączenia pasażerskiego. Teraz na kolejową mapę wracają połączenia do stacji Góra Śląska.
Wiele lat starań przynosi efekty. Góra wraca na kolejową mapę Polski
– mówi Irena Krzyszkiewicz, burmistrz Góry.
W ramach połączeń realizowanych przez Koleje Dolnośląskie Dolnoślązacy dotrą też do Sycowa i nad malowniczy Zalew Stradomia. Od niedzieli do miejscowości na wschodzie Dolnego Śląska ruszają połączenia przewoźnika – również autobusem, w relacji Oleśnica – Syców.
Mieszkańcy gminy Syców uzyskają dostęp do połączeń kolejowych. Będą mogli kupić bilet kolejowy np. na stacji Warszawa Zachodnia w relacji do Sycowa. Wracamy po latach na kolejową mapę Polski, jestem z tego dumny. Teraz nie ustajemy w staraniach, by i do Sycowa dojechał pociąg w żółto-białych barwach Dolnego Śląska
– mówi Dariusz Maniak, burmistrz Sycowa.
Przywracane połączenia kolejowe to priorytet samorządu województwa – od 2018 roku na kolejowej mapie Polski pojawiło się kilkanaście nowych kierunków, dzięki czemu dostęp do połączeń kolejowych uzyskały dziesiątki tysięcy mieszkańców województwa.
Więcej na temat przywracanych połączeń znajdziecie TUTAJ.
Zamknięcia i zastępcza komunikacja
Korekty w rozkładach jazdy wprowadza się również w związku z pracami prowadzonymi przez właściciela sieci kolejowej – PKP PLK. KD i tym razem będą musiały czasowo przeorganizować część połączeń.
Od 4 do 27 września PKP PLK zaplanowała remont tunelu kolejowego w Bardzie. W tym czasie przejazdy na odcinku Bardo – Kłodzko będą zastąpią autobusy. Pociągi będą kursowały w różnych konfiguracjach od strony Wrocławia: część od Kamieńca Ząbkowickiego, część od Barda Przyłęk. Prosimy o zapoznawanie się ze szczegółowym rozkładem jazdy przed każdą planowaną podróżą.
Zamknięty też zostanie odcinek z Kłodzka do Międzylesia (i dalej do Lichkova). Planowane zakończenie prac na tym odcinku to koniec listopada 2023. Czasowe, jedno- lub kilkudniowe zamknięcia, czekają nas m.in. na odcinkach:
- D5 Legnica – Kudowa Zdrój przez Świdnicę Miasto,
- D19 Jelenia Góra – Goerlitz przez Lubań Śląski,
- D15 Wałbrzych – Kudowa Zdrój przez Kłodzko,
- D29 Wrocław – Kudowa Zdrój.
Zmiany w rozkładzie
Przez dwa miesiące będą trwały prace na dwóch najbardziej kluczowych odcinkach kolejowych w ruchu regionalnym w województwie dolnośląskim. Pomiędzy Wrocławiem Głównym a Legnicą, na odcinku Środa Śląska – Miękinia ruch będzie prowadzony po jednym torze. Podobnie będzie na trasie Wrocław Główny – Jaworzyna Śląska przez Kąty Wrocławskie.
Odjazdy pociągów zostaną skorygowane o kilka lub kilkanaście minut. Dojdzie też do kilku innych korekt w rozkładzie; przykładowo pociąg przyspieszony na odcinku Legnica – Wrocław pojedzie jako osobowy (69157 Wrocław – Zgorzelec), natomiast osobowy zostanie przyspieszony, a więc nie zatrzyma się na wszystkich stacjach (69157 Wrocław – Lubań Śl.).
Do takich zmian zmusza nas zamknięcie jednego toru na odcinku między Miękinią a Środą Śląską. Dlatego też tradycyjnie proszę wszystkich podróżnych o zapoznanie się z rozkładem jazdy przed poniedziałkowym wyruszeniem do pracy czy szkoły
– mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
Nowa, czwarta korekta rozkładu jazdy, wchodzi w życie w niedzielę, 3 września. Więcej informacji na stronie KD.