Radio Gra Wrocław

Od września zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej

Od września zmieni się sieć połączeń tramwajowych i autobusowych we Wrocławiu. Na prośbę mieszkańców urzędnicy skorygowali między innymi trasy autobusów 152 i 122, a także nazwy kilku przystanków.

/fot. fb. MPK Wrocław

W głównej mierze zmiany spowodowane są otwarciem dwóch nowych tras: tramwajowej przez Popowice i autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór.

W lipcu urzędnicy spotykali się i rozmawiali telefonicznie podczas dyżurów z przedstawicielami rad osiedli oraz innymi wrocławianami, aby wysłuchać ich wniosków.

Przede wszystkim sugestie i prośby dotyczyły autobusów. Większość osób zrozumiała potrzebę zmian. Cieszymy się bardzo z tego, że pasażerowie z aprobatą przyjęli nową numerację linii tramwajowych

-opowiada Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobliności.

Urzędnicy uwzględni najważniejsze wnioski mieszkańców. Wiele z nich dotyczyło np. nazw przystanków. Wrocławianie poprosili, aby przystanki w rejonie TAT na Nowym Dworze miały inne nazwy, niż zaproponowali urzędnicy. I tak:

  • Wrocławski Park Przemysłowy pozostanie przy obecnej nazwie (nie zmieni jej na Robotnicza);
  • istniejący przystanek Nowy Dwór zmieni nazwę na Strzegomska (krzyżówka), a nie na Gubińska;
  • Rogowska zmieni nazwę na Rogowska (P+R), a nie na Strzegomska (P+R);
  • ROD Tysiąclecia na Rogowska (ogrody działkowe), a nie Komorowska;
  • Nowy Dwór (pętla) na Wrocław Nowy Dwór (P+R);
  • Nowy Dwór (Rogowska) na Rogowska (ośrodek sportu).

Dodatkowo przy ulicy Rogowskiej zaczną działać nowe przystanki dla tramwajów i autobusów. Ich nazwy to: Budziszyńska, Zemska (jak obecnie) i Park Tysiąclecia. Dotychczasowy przystanek Park Tysiąclecia, znajdujący się przy ulicy Granicznej, na wysokości marketu budowlanego, zmieni nazwę na Płaska. Nowe nazwy przystanki dostaną 3 września.

Istotniejsze jednak są zmiany tras autobusów o co prosiły Rady Osiedli i mieszkańcy w mailach do urzędu.

Autobusy 152

Pierwotnie miały kursować od Blacharskiej do Pilczyc.

Ostatecznie linia będzie wydłużona. Autobusy pojadą przez ulicę Lotniczą, aleję Śląska, rondo Modzelewskiego, ulicę Królewiecką i rondo Bartoszewskiego – do pętli Tarczyński Arena (Królewiecka). Tym samym linia ta łączyć będzie na zachodzie miasta pięć ważnych ciągów tramwajowych: Hallera, Grabiszyńska, Strzegomska, Lotnicza i Pilczycka, a także zapewni dojazd do szkół . Autobusy będą kursowały z częstotliwością 30 minut, z możliwością realizacji dodatkowych przejazdów w przypadku zaobserwowania takiej potrzeby

– mówi Kozłowska-Święconek.

Autobusy 122

Linia będzie przedłużona od pętli Kuźniki. Autobusy dojadą dalej ulicami: Hermanowską, Chociebuską, Gubińską, Strzegomską i Mińską. Przystankiem końcowym będzie Muchobór Wielki (Roślinna). O to prosili wrocławianie z Nowego Dworu, Muchoboru Wielkiego i Kuźnik, którym zależało przede wszystkim na lepszym dojeździe do szkół, utrzymaniu bezpośredniego połączenia do centrum oraz na połączeniu z tramwajami dla wrocławian z Kuźnik i Muchoboru.

Autobusy 148

Do czasu otwarcia alei 11 listopada autobusy 148 będą jeździły dotychczasową trasą, czyli wzdłuż ulicy Żernickiej.

Z tą różnicą, że od 3 września pojadą całym nowym odcinkiem TAT. Po oddaniu alei 11 listopada autobusy 148 będą kursowały inaczej. Od okolicy stacji kolejowej Wrocław Żerniki pojadą ulicami Jerzmanowską i aleją 11 Listopada do ulicy Halickiej, a dalej po dotychczasowej trasie

– podkreśla Kozłowska-Święconek

Autobusy 107

To kolejna linia ściśle uzależniona od terminu oddania do użytku alei 11 Listopada. Do czasu zakończenia jej budowy autobusy 107 będą dojeżdżały do przystanku Jerzmanowo (cmentarz), a nie do pętli Pracze Odrzańskie. Gdy aleja zostanie otwarta, 107 dojadą do pętli wzdłóż: ul. Jerzmanowska – 11 Listopada – ul. Fieldorfa (koło szpitala) – rondo Bezruczki – ul. Wojanowska – ul. Starogajowa – Stabłowicka – pętla Pracze Odrzańskie.