Od września zmieni się sieć połączeń tramwajowych i autobusowych we Wrocławiu. Na prośbę mieszkańców urzędnicy skorygowali między innymi trasy autobusów 152 i 122, a także nazwy kilku przystanków.
W głównej mierze zmiany spowodowane są otwarciem dwóch nowych tras: tramwajowej przez Popowice i autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór.
W lipcu urzędnicy spotykali się i rozmawiali telefonicznie podczas dyżurów z przedstawicielami rad osiedli oraz innymi wrocławianami, aby wysłuchać ich wniosków.
Przede wszystkim sugestie i prośby dotyczyły autobusów. Większość osób zrozumiała potrzebę zmian. Cieszymy się bardzo z tego, że pasażerowie z aprobatą przyjęli nową numerację linii tramwajowych
-opowiada Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobliności.
Urzędnicy uwzględni najważniejsze wnioski mieszkańców. Wiele z nich dotyczyło np. nazw przystanków. Wrocławianie poprosili, aby przystanki w rejonie TAT na Nowym Dworze miały inne nazwy, niż zaproponowali urzędnicy. I tak:
- Wrocławski Park Przemysłowy pozostanie przy obecnej nazwie (nie zmieni jej na Robotnicza);
- istniejący przystanek Nowy Dwór zmieni nazwę na Strzegomska (krzyżówka), a nie na Gubińska;
- Rogowska zmieni nazwę na Rogowska (P+R), a nie na Strzegomska (P+R);
- ROD Tysiąclecia na Rogowska (ogrody działkowe), a nie Komorowska;
- Nowy Dwór (pętla) na Wrocław Nowy Dwór (P+R);
- Nowy Dwór (Rogowska) na Rogowska (ośrodek sportu).
Dodatkowo przy ulicy Rogowskiej zaczną działać nowe przystanki dla tramwajów i autobusów. Ich nazwy to: Budziszyńska, Zemska (jak obecnie) i Park Tysiąclecia. Dotychczasowy przystanek Park Tysiąclecia, znajdujący się przy ulicy Granicznej, na wysokości marketu budowlanego, zmieni nazwę na Płaska. Nowe nazwy przystanki dostaną 3 września.
Istotniejsze jednak są zmiany tras autobusów o co prosiły Rady Osiedli i mieszkańcy w mailach do urzędu.
Autobusy 152
Pierwotnie miały kursować od Blacharskiej do Pilczyc.
Ostatecznie linia będzie wydłużona. Autobusy pojadą przez ulicę Lotniczą, aleję Śląska, rondo Modzelewskiego, ulicę Królewiecką i rondo Bartoszewskiego – do pętli Tarczyński Arena (Królewiecka). Tym samym linia ta łączyć będzie na zachodzie miasta pięć ważnych ciągów tramwajowych: Hallera, Grabiszyńska, Strzegomska, Lotnicza i Pilczycka, a także zapewni dojazd do szkół . Autobusy będą kursowały z częstotliwością 30 minut, z możliwością realizacji dodatkowych przejazdów w przypadku zaobserwowania takiej potrzeby
– mówi Kozłowska-Święconek.
Autobusy 122
Linia będzie przedłużona od pętli Kuźniki. Autobusy dojadą dalej ulicami: Hermanowską, Chociebuską, Gubińską, Strzegomską i Mińską. Przystankiem końcowym będzie Muchobór Wielki (Roślinna). O to prosili wrocławianie z Nowego Dworu, Muchoboru Wielkiego i Kuźnik, którym zależało przede wszystkim na lepszym dojeździe do szkół, utrzymaniu bezpośredniego połączenia do centrum oraz na połączeniu z tramwajami dla wrocławian z Kuźnik i Muchoboru.
Autobusy 148
Do czasu otwarcia alei 11 listopada autobusy 148 będą jeździły dotychczasową trasą, czyli wzdłuż ulicy Żernickiej.
Z tą różnicą, że od 3 września pojadą całym nowym odcinkiem TAT. Po oddaniu alei 11 listopada autobusy 148 będą kursowały inaczej. Od okolicy stacji kolejowej Wrocław Żerniki pojadą ulicami Jerzmanowską i aleją 11 Listopada do ulicy Halickiej, a dalej po dotychczasowej trasie
– podkreśla Kozłowska-Święconek
Autobusy 107
To kolejna linia ściśle uzależniona od terminu oddania do użytku alei 11 Listopada. Do czasu zakończenia jej budowy autobusy 107 będą dojeżdżały do przystanku Jerzmanowo (cmentarz), a nie do pętli Pracze Odrzańskie. Gdy aleja zostanie otwarta, 107 dojadą do pętli wzdłóż: ul. Jerzmanowska – 11 Listopada – ul. Fieldorfa (koło szpitala) – rondo Bezruczki – ul. Wojanowska – ul. Starogajowa – Stabłowicka – pętla Pracze Odrzańskie.