Trwają szkolenia, podczas których motorniczy uczą się pomocy pasażerom ze szczególnymi potrzebami – między innymi osobom z niepełnosprawnościami, seniorom i rodzicami z dziećmi. Jak wygląda takie szkolenie? O tym prowadząca, doktor Dominika Zawadzka.
W szkoleniach weźmie udział 100 pracowników MPK.
Mówił Michał Sałkowski, kierownik biura prasowego MPK. Dzięki takim szkoleniom pracownicy mogą wczuć się w sytuacje osób z niepełnosprawnościami. O tym Marcin Rutkowski, kierownik centrali ruchu.
Pamiętajmy, że motorniczy mają dużo obowiązków – oprócz tego, że kierują pojazdami, muszę też pilnować harmonogramów i ciągle zachowywać czujność. Dlatego ważne jest, aby osoby które potrzebują pomocy, w miarę swoich możliwości poinformowały o tym motorniczego.
Mówił motorniczy, Tomasz Sielicki. Osoby, które brały udział w szkoleniu, w przyszłości będą przekazywać swoją wiedze nowym pracownikom MPK.