Dolny Śląsk na rynkach światowych czyli GOING GLOBAL
„Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” to program, który zakłada w sumie ponad 52 działania, w tym misje gospodarcze i wizyty na zagranicznych rynkach, a także spotkania informacyjne oraz kampanię promocyjną. Wszystko po to aby ułatwić dolnośląskim przedsiębiorcom rozwijanie swoich firm i zdobywanie kontaktów zagranicznych.
Mówi Karol Przywara, dyrektor Wydziału Współpracy z Zagranicą urzędu marszałkowskiego.
Going Global to zestaw wzajemnie się uzupełniających narzędzi i instrumentów, które region całkowicie bezpłatnie udostępni chętnym mikro, małym i średnim przedsiębiorcom z Dolnego Śląska.
Dlatego właśnie specjaliści, w konsultacji z przedsiębiorcami, wytypowali kierunki i rynki posiadające największy potencjał inwestycyjny, na których promowane będą rodzime firmy.
A co takiego jest w naszym regionie, że firmy mogą być zainteresowane inwestowaniem?
A jakie działania są zaplanowane w związku z programem?
W najbliższych tygodniach odbędą się spotkania dla przedsiębiorców informujące o zaplanowanych w projekcie działaniach. Od 14 stycznia na stronie urzędu www.umwd.dolnyslask.pl będzie można znaleźć formularz zgłoszeniowy, za pomocą którego każdy przedsiębiorca może zgłosić chęć otrzymywania informacji o projekcie.
W jaki sposób zatem misje gospodarcze wpływają na codzienne życie wrocławian i dolnoślązaków?
Projekt Going Global warty jest niemal 4 miliony złotych, z czego unijne dofinansowanie sięga 3,4 miliona, a jak dodaje Jerzy Michalak, Dyrektor Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej.
– Warto wspomnieć, że to tylko jeden z kilku projektów, dzięki którym będziemy promować gospodarkę Dolnego Śląska i jego potencjał. W sumie jest ich 7 na ogólną kwotę 11 milionów złotych.