Radio Gra Wrocław

Rozbudowa A4. Prezydenci miast za wytyczeniem nowej trasy

Władze Wrocławia, Wałbrzycha i Jeleniej Góry chcą, aby rozbudowa autostrady A4, pomiędzy Legnicą a Wrocławiem, była prowadzona po nowym śladzie. Samorządowcy twierdzą, że do innego wariantu – rozbudowy w starym śladzie – skłania się GDDKiA.

/materiały prasowe/UMW

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podczas konferencji prasowej w poniedziałek podkreślił, że cztery lata temu samorządowcy podpisali petycję do GDDKiA. Postulowano w niej budowę nowej trasy A4 w równoległym korytarzu do obecnej autostrady.

Nowy korytarz dla A4, a nie rozbudowa autostrady

– wskazywał Sutryk.

Prezydent Wrocławia przedstawił dziennikarzom informacje, które otrzymali samorządowcy podczas spotkania z przedstawicielami GDDKiA dot. wariantów rozbudowy A4.

Wyraźnie widać, po tym spotkaniu, że wariatem, który jest najmocniej rozważany przez wrocławski oddział GDDKiA jest wariant, który mówi o tym, że należy dotychczasową autostradę przebudować w jej dotychczasowym śladzie

– mówił Sutryk.

Dodał, że według informacji przedstawionych przez GDDKiA, rozbudowa autostrady A4 w dotychczasowym śladzie:

Spowoduje, że ruch na Węźle Bielańskim wzrośnie o blisko 270 procent. To zła informacja dla Wrocławian, mieszkańców regionu i wszystkich przyjeżdżających na Dolny Śląsk. To będzie paraliż części miasta i regionu

– akcentował Sutryk.

Prezydent Wrocławia dodał, że wariant, za którym optują władze stolicy Dolnego Śląska, Wałbrzycha i Jeleniej Góry, czyli budowy A4 w nowym śladzie, jest droższy o 300 mln zł od rozbudowy autostrady w starym śladzie.

Ale to zaledwie 3 proc. całości inwestycji, którą wycenia się na około 8 mld zł

– mówił prezydent.

Prezydent Wałbrzycha Roman Szełemiej powiedział, że bez budowy autostrady równoległej do obecnej:

Nie będzie rozwiązania problemów komunikacyjnych południa Dolnego Śląska.

Z kolei prezydent Jeleniej Góry Jerzy Łużniak podkreślił, że rozbudowa A4 w starym śladzie to:

Myślnie na kilka lat, a nie na dziesięciolecia. Taka rozbudowa nie rozwiązuje problemów, ale je generuje

– przekonywał.

Wrocławski oddział GDDKiA w oświadczeniu przesłanym PAP w poniedziałek podał, że ostateczny wariant rozbudowy A4 pomiędzy Wrocławiem a Legnicą zostanie zarekomendowany w protokole Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Zatwierdzenie protokołu planowane jest jeszcze w tym kwartale – poinformowano.

/materiały prasowe/UMW

Źródło: PAP