Przypomnijmy, że konkurs na to stanowisko ogłoszono jeszcze w grudniu. Z uwagi na epidemię koronawirusa jego rozstrzygnięcie zostało przesunięte o ponad dwa miesiące. Zwyciężczynię wyłoniono 2 czerwca decyzją komisji konkursowej.
Nowa dyrektor Opery Wrocławskiej chce, aby ta instytucja pełniła funkcję kulturalnego ambasadora tego regionu również poza granicami Polski. Zależy jej na świeżym i nowoczesnym podejściu do Oper, zarówno od strony artystycznej, jak i zarządczej…
I jak dodaje nowa dyrektor Opery Wrocławskiej Halina Ołdakowska, zamierzamy również kontynuować superwidowiska, które były zapoczątkowane przez poprzednie dyrekcje. Będziemy oczywiście również grać spektakle baletowe, a nie zabraknie też edukacji i oferty skierowanej do najmłodszych wrocławian.
Nowa dyrektor zaprosiła do współpracy światowej sławy barytona Mariusza Kwietnia, który będzie pełnić funkcję dyrektora artystycznego…
Na szczegółowe informację o premierach, tytułach i obsadach będziemy musieli jeszcze chwilkę poczekać, ale dyrektor artystyczny Mariusz Kwiecień zdradził, że pracują już oni nad nowym repertuarem i premierami na 2021 rok…
Stanowisko dyrektora muzycznego natomiast obejmie uznany dyrygent Bassem Akiki, który debiutował jako dyrygent właśnie w Operze Wrocławskiej i pracował w niej przez siedem lat. Jak mówi – mam świadomość, że w teatrze operowym „czasem rządzi muzyka” i na pewno będziemy o tym we Wrocławiu pamiętać. Przed laty wielcy kompozytorzy pisali specjalnie dla Opery Wrocławskiej. Teraz nawiążemy do tej tradycji i będziemy ją kontynuować w nowej odsłonie.