Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Testy elektrycznego autobusu Mercedesa na liniach aglomeracyjnych

Facebook

Testy elektrycznego Mercedesa potrwają do 26 maja na liniach obsługujących gminę Miękinia i wrocławską Leśnicę, czyli 117, 123, 137, 138, 923, 938. Odbywają się w ramach przygotowań do ogłoszenia nowego przetargu na obsługę komunikacyjną gminy Miękinia.

/materiały prasowe/UMW

Testy elektrycznego autobusu Mercedesa na liniach aglomeracyjnych

Nie ustajemy na drodze wzmacniania komunikacji zbiorowej w aglomeracji i samym Wrocławiu. Robimy to mając na względzie zarówno komfort i bezpieczeństwo pasażerów, jak i wygodę pracy kierowców. Stąd obecność systemów wspomagających manewry skręcania, zmniejszających ryzyko poślizgu oraz aktywnego asystenta hamowania, ostrzegającego przed kolizjami

– mówi Paulina Tyniec-Piszcz, Dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Rozkłady jazdy na których pojawią się elektryki:

na liniach 117, 123 i 137 będzie pojawiał się w weekendy

na liniach 138, 923 i 938 w dni robocze, z dodatkowymi kursami w soboty w przypadku 938

/materiały prasowe/UMW

Mercedes E-citaro wyposażony jest w szereg systemów zwiększających bezpieczeństwo:

Sideguard Assist 2 – czyli system wspierający kierowcę podczas manewrów skręcania, gdy widoczność może być ograniczona. System rozpoznaje ruchome przeszkody i ostrzega kierowcę. Pozwala to uniknąć sytuacji krytycznych, bądź ich ewentualnych skutków (szczególnie przydatne gdy autobus skręca lub zmienia pas ruchu).

Elektroniczny system stabilizacji, który zmniejsza w znacznym stopniu niebezpieczeństwo poślizgu, przeciwdziałając zarzucaniu pojazdem poprzez między innymi selektywne wyhamowywanie poszczególnych kół.

Czujnik deszczu i automatyczne światła mijania to układy wspomagające, które aktywują automatyczne funkcje za pomocą systemu czujników i odciążają kierowcę od rutynowych zadań.

Funkcja doświetlania skrętu – w znacznym stopniu poprawia bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności przy skręcaniu nocą na skrzyżowaniach i rondach. A także podczas manewrów do przodu i do tyłu. Funkcja uaktywnia się automatycznie, gdy przy włączonych światłach przednich kierowca użyje dźwigni kierunkowskazu lub skręci kierownicę przy prędkości około 35 km/h. W tym momencie do akcji włącza się jeden z dwóch reflektorów przeciwmgielnych, który doświetla boczny obszar przed pojazdem pozostający poza zasięgiem reflektorów głównych.

Wspomaganie hamowania (BAS) – asystent hamowania natychmiast rozpoznaje sytuacje, w których kierowca nagle szybciej niż zazwyczaj wciska pedał hamulca. W takiej sytuacji automatycznie w ciągu ułamków sekund udostępnia większą siłę hamowania, niż ta, która wynikałaby z aktualnej pozycji pedału hamulca. Dzięki temu droga całkowitego wyhamowania autobusu ulega wymiernemu skróceniu.

Preventive Brake Assist 2 w ramach tego systemu mamy do czynienia z drugą generacją aktywnego asystenta hamowania dla autobusów miejskich. System ostrzega przed kolizjami z poruszającymi się pieszymi i rowerzystami. A także z nieruchomymi i przemieszczającymi się obiektami. Gdy zaistnieje poważne ryzyko kolizji, kierowca jest ostrzegany za pomocą optycznego i akustycznego sygnału ostrzegawczego. Jednocześnie inicjowane jest automatycznie częściowe hamowanie.

/materiały prasowe/UMW

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 20 maja 2024