Dwukierunkowe ŠKODY 19T, kupione w ramach unijnego projektu „Tramwaj PLUS” do tej pory mogły być wykorzystywane tylko na trasach numer 31, 32 i 33. Wymagała tego umowa o dofinansowanie podpisana przez miasto.
W weekendy i w wakacje, gdy nie wszystkie pojazdy były potrzebne na tych liniach, część Škód w ogóle nie mogła jeździć po ulicach, więc mieszkańcy byli skazani na jazdę starszymi wagonami. Teraz będzie inaczej:
– komentuje Agnieszka Korzeniowska z MPK. To efekt wniosku, z jakim MPK wystąpiło do Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Skody dalej będą musiały w pierwszej kolejności jeździć na „trzydziestkach”. Ale jeżeli tam nie będą potrzebne – można będzie je skierować na inne linie. Kiedy to się stanie?
– odpowiada Korzeniowska. To nie jedyne, co udało się ugrać przewoźnikowi. Trzydziestka trójka będzie mogła być przedłużona ze Stadionu Olimpijskiego aż do Sępolna. Walczyli o to mieszkańcy tego osiedla, których przed laty pozbawiono linii „12” dojeżdżającej do centrum i na zachód Wrocławia. Ale to nie jedyna szykująca się zmiana:
Na tym jednak niestety koniec konkretów, jeżeli chodzi o kursowanie Škód na Sępolno i Leśnicę. Nie jest znana dokładna data korekty przystanków na ulicy Kosmonautów, a przebudowy pętli na Sępolnie – która póki co jest za ciasna dla czeskich tramwajów – na razie nie widnieje nawet w miejskich planach na najbliższe lata. MPK Wrocław posiada 31 wagonów typu Škoda 19T.