Radio Gra Wrocław

Krajowa Administracja Skarbowa wystartowała z infolinią

Pilotażowy program potrwa do 29 marca. W tym czasie klienci dolnośląskiej KAS zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, będą mogli połączyć się z infolinią.

/fot. kaboompics/pixabay.com

KAS przetestuje dwa typu połączeń, standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.

Pilotażowy program ma za zadanie przetestowania najlepszych możliwych rozwiązań, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.

Infolinia dostępna jest pod numerem telefonu: 22 460 59 93. Koszt połączenia jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.

W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:

Bez potwierdzenia tożsamości:

  • ogólna informacja podatkowo-celna,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:

  • indywidualna informacja podatkowo-celna,
  • informowanie o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych,
  • możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.

Co warto wiedzieć?

Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.

Wraz z urzędami skarbowymi z woj. dolnośląskiego, infolinię przetestują jednostki KAS z woj. łódzkiego i opolskiego.

W testach infolinii nie biorą udziału: Dolnośląski Urząd Skarbowy we Wrocławiu oraz Dolnośląski Urząd Celno-Skarbowy we Wrocławiu.