Psychologia Uniwersytetu Wrocławskiego znalazła się na pierwszy miejscu w najnowszej edycji rankingu Times Higher Education World University Rankings by Subject 2023, porównującego uczelnie wyższe z całego świata w poszczególnych dyscyplinach naukowych.

Badacze z Uniwersytetu Wrocławskiego dzielą się swoimi odkryciami i zapraszają nauczycieli szkół podstawowych do udziału w projekcie Kreatywna Polska.
Zespół badaczy z Instytutu Psychologii UWr oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, pod kierownictwem dra hab. Piotra Sorokowskiego, prof. UWr, zaprasza do udziału w nim nauczycieli i nauczycielki klas drugich szkół podstawowych.
Cele programu:
- rozwój kreatywności i wrażliwości kulturowej uczniów,
- podniesienie kompetencji kadry nauczycielskiej.
W ramach projektu, naukowcy zapraszają nauczycieli na szkolenie z zakresu psychopedagogiki twórczości oraz do realizacji treningu “Kompas Kreatywności” autorstwa Doroty Jankowskiej i Aleksandry Gajdy wśród swoich uczniów.
Naszym głównym celem jest wdrożenie i rozpowszechnienie na szeroką skalę przebadanej pod względem skuteczności metody edukacyjnej zwiększającej kreatywność wśród dzieci i młodzieży. W opinii naukowców, pracodawców i liderów społecznych kreatywność jest powszechnie uznawana jest za jedną z podstawowych kompetencji zawodowych i społecznych oraz sił napędowych rozwoju gospodarczego i technologicznego. Czy kreatywność można zwiększać, ćwiczyć, stymulować? Odpowiedź na to pytanie na szczęście jest prosta – TAK. Dlatego, wraz z wyspecjalizowanym zespołem naukowców, ekspertów i praktyków proponujemy projekt, który spowoduje podwyższenie tej skrajnie ważnej cechy w życiu osobistym i zawodowym. Projekt ten jest zatem szansą dla 2 tysięcy polskich dzieci na lepszą przyszłość, a także jest pośrednim sposobem zwiększania innowacyjności Polski.
– mówią autorzy projektu.
Więcej informacji na temat projektu, znajdą Państwo na jego stronie internetowej:
www.kompas-kreatywnosci.pl
Program jest finansowany przez MEiN w ramach konkursu „Nauka dla Społeczeństwa”.
Osoby zaangażowane w projekt to dr hab. Piotr Sorokowski, prof UWr, dr Aleksandra Gajda (APS Warszawa), dr Dorota Jankowska (APS Warszawa), prof. dr hab. Maciej Karwowski (UWr), Edyta Karwowska, Agata Groyecka-Bernard (UWr), dr Izabela Lebuda, prof. UWr., Aleksandra Zielińska (UWr), Jakub Jędrusiak (UWr) i Julia Szaran (UWr).