Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Nowa hala serwisowa Kolei Dolnośląskich nabiera kształtów

Facebook

Trwają pracę budowlane, które potrwają co najmniej do przyszłego roku. Powstający obiekt ma blisko 14 metrów wysokości, a jego powierzchnia całkowita wyniesie prawie 6600 metrów kwadratowych.

/informacja prasowa

Nowa, trzytorowa hala serwisowa, której generalnym wykonawcą jest firma Alstal Grupa Budowlana, powstaje obok istniejącego obiektu Kolei Dolnośląskich. Wykonano już fundamenty, a także konstrukcję budynku serwisowego.

/informacja prasowa

To kluczowa inwestycja spółki

Koleje Dolnośląskie od 14 lat budowane są od podstaw i jest to pierwszy regionalny przewoźnik w kraju, powołany do życia w taki sposób. Od początku zlecaliśmy serwisowanie naszych pojazdów i w przypadku bardziej zaawansowanych przeglądów robimy to nadal. Teraz dzięki budowie nowej hali serwisowej będziemy jednak w stanie przeprowadzać zaawansowane przeglądy na poziomie P4 we własnym zakresie. Ta inwestycja odciąży Spółkę zarówno w kwestii bieżących wydatków, związanych z serwisowaniem pojazdów na zewnątrz, jak i zapewni dodatkowe miejsca pracy- mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

/informacja prasowa

Kolej ma wrócić między innymi do Chocianowa, a Koleje Dolnośląskie na Nadodrzankę.

Konsekwentnie działamy na rzecz odbudowy kolei na Dolnym Śląsku, zwiększając liczbę destynacji, do których docierają pociągi KD, i pokonując coraz więcej kilometrów – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego, odpowiedzialny za infrastrukturę.

Rozbudowane zaplecze techniczne będzie podzielone na trzy hale, w których znajdzie się pięć torów przejazdowych o długości 110 metrów.

/informacja prasowa

Inwestycja realizowana jest przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego za ponad 50 milionów złotych, a także przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Łączna wartość prowadzonych prac sięga 65 milionów złotych.

Uroczyste zawieszenie wiechy to znak, że ważny etap budowy został zakończony. Serdecznie dziękuję inwestorowi, Spółce Koleje Dolnośląskie, za obdarzenie nas zaufaniem i za bardzo dobrą współpracę przy realizacji tej inwencji. Już na tym etapie widoczna jest jej skala – obiekt pomieści aż pięć torów najazdowych. Przed nami druga część projektu, do której przystępujemy z pełną determinacją. Jestem przekonany, że dzięki naszemu doświadczeniu i dobrze wykonywanej pracy, obiekt będzie spełniał oczekiwania wszystkich użytkowników – mówi Jarosław Szczupak, prezes Alstal Grupa Budowlana.

Na dachu budynku zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne. Planowany termin zakończenia prac budowlanych to połowa 2023 roku.

/informacja prasowa

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj