StartW Radiu Gra

Polskie dzieci tyją najszybciej w całej Europie. Jak jeść zdrowo?

By utrzymać prawidłową wagę wystarczy 70% zdrowego odżywiania i 30% ruchu. Trzeba pamiętać o 5 regularnych posiłkach każdego dnia, z których najważniejsze jest śniadanie:

– mówi Mariola Bażan, pielęgniarka szkolna. Po powrocie ze szkoły dziecko powinno zjeść obiad:

Przed snem lekka kolacja:

Mamy dla WAS propozycje zdrowych drugich śniadań, jakie możecie zapakować swoim dzieciom do szkoły. Uwzględniając zalecenia piramidy zdrowego odżywiania, drugie śniadanie powinno zawierać:

– produkty z grupy węglowodanowej
– produkty białkowe
– owoce i warzywa

Do picia najlepsza jest woda niegazowana lub soki owocowe i warzywne bez dodatku cukru.

Najzdrowszą i najmniej czasochłonną propozycją drugiego śniadania dla uczniów będą kanapki z pieczywa pełnoziarnistego z dodatkiem sałaty, chudej wędliny, jajka i sera. Do pojemnika spakować można zdrową sałatkę z warzyw z sosem na bazie naturalnego jogurtu. Jako przekąskę proponujemy owoce.

Propozycja nr 1
Bułka z ziarnami z wędliną, jajkiem, pomidorem i serem
Jogurt naturalny z musli
Pokrojone jabłko i mandarynka
Woda mineralna niegazowana

Propozycja nr 2
Grahamka z twarożkiem, szczypiorkiem i papryką
Wafle ryżowe i kabanos
Sałatka owocowa z min. trzech składników
Jogurt do picia

Propozycja nr 3
Tosty z szynką drobiową, żółtym serem i kiełkami
Sałatka z makaronem, kukurydzą, pomidorkami koktajlowymi i natką pietruszki
Porcja surowej marchewki
Sok jabłkowy 100 %

Zostaw komentarz