"Szukamy pomysłów na to, jak lepiej podróżować komunikacją miejską" – ogłasza MPK w mediach społecznościowych.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne prosi internautów, by zasugerowali na jaki temat spółka powinna przygotować… kampanię społeczną, która mogłaby być prowadzona np. na monitorach w autobusach i tramwajach:
– mówi rzeczniczka spółki, Agnieszka Korzeniowska. Nie chodzi o to, żeby wrocławskich podróżnych karać. Bo, jak mówi przedstawicielka przewoźnika, nawet najlepszy regulamin nic nie da bez solidnej edukacji. Bo nie każdy wie, że robi coś źle:
Stąd pomysł, żeby stali „klienci” MPK, czyli pasażerowie tramwajów i autobusów, sami zasugerowali, z czym jest największy problem, jeżeli chodzi o kontakty z innymi współpodróżnymi. Jak się okazuje, wrocławianie widzą, że edukacja niektórych pasażerów jest potrzebna. Zapytaliśmy ich o to, jakie tematy MPK powinno poruszać w swoich kampaniach. Lista jest długa:
…a który temat najczęściej pojawia się w dotychczasowej korespondencji od internautów?
– mówi Korzeniowska. Jak dodaje, od momentu otwarcia „banku pomysłów” wpłynęło do niego już 40 wpisów. To nie pierwszy raz, gdy miejski przewoźnik sięga po pomoc internautów. „To się sprawdza”, mówi:
Innym przykładem był facebookowy konkurs graficzny na plakat przypominający podróżnym, że nie wolno stawiać toreb na siedzeniach. Zrobił furorę, a zgłoszone do niego prace… jeszcze większą:
Pomysły na tematy tegorocznych kampanii MPK będzie zbierało przez cały czas. Można je zgłaszać przez Facebook. A ci, którzy nie korzystają z tego portalu mogą wysłać maila: rzecznik@mpk.wroc.pl.