Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Szczepienia w szkołach, Raper TEDE wspiera akcję szczepień

Facebook

Raper TEDE promuje szczepienia wśród młodych we Wrocławiu. W mieście rusza kolejna kampania informacyjna i specjalny punkt szczepień dla uczniów i nauczycieli. Wracamy do szkoły w trybie stacjonarnym i zgodnie z przewidywaniami ekspertów na początku kolejnej fali koronawirusa. Wrocław nie zmarnował lata, miasto nie zapomniało, że wirus wciąż jest groźny, a kolejne mutacje coraz bardziej niebezpieczne.

Przygotowaliśmy budynki szkół i przedszkoli w sposób taki, aby przebywanie w nich było bezpieczne. Mamy nadzieję, że tak będziemy pracować przez cały rok, ale również już przed wakacjami rozpoczęliśmy akcję szczepień. Odbył się dwa duże eventy promujące szczepienia i przy okazji też dające możliwość zaszczepienia się chętnym w liceum nr 5 i liceum nr 12, one cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, promowaliśmy również we współpracy z biurem promocji, możliwość zaszczepienia się przed wakacjami na stadionie miejskim po to, żeby te wakacje mogły być bezpieczne i bezstresowe.

W naszym mieście sytuacja jest o tyle prostsza, że we Wrocławiu działa około 100 punktów szczepień. Mamy również niezawodny Szczepciobus, który będziemy zapraszać na teren placówek, po to, żeby chętni mogli skorzystać z bezpiecznego sposobu zaszczepienia się. 85 500 dzieci, do tego blisko 10 000 nauczycieli, pracownicy administracji, obsługi to są osoby, które od 1 września rozpoczną pracę, naukę, zabawę. Mamy nadzieję, że w bezpiecznych warunkach.

– mówił Jarosław Delewski, Dyrektor Departamentu Edukacji

W tej chwili we Wrocławiu zaszczepionych w pełni jest ok. 63% mieszkańców.

To jest dużo, ale wszyscy wiemy, że im większa ta liczba osób wyszczepionych, tym jesteśmy wszyscy bezpieczniejsi i tym większa szansa, że będziemy funkcjonować w sposób normalny bez żadnych ograniczeń. W grupie młodzieży od 12 do 19 roku życia ten poziom wyszczepialności, ponieważ szczepienia zaczęły być dostępne dla tej grupy, szczególnie dwunastego roku życia trochę później jest również wysoki na poziomie 50%.

We Wrocławiu podano ponad milion 40 tys. dawek szczepionki przeciwko covid19.

Mamy nadzieję, że ta wyszczepialność wśród dzieci i młodzieży nam również wzrośnie, co wpłynie na bezpieczeństwo nas wszystkich, także wszystkich bardzo zachęcamy do tego, żeby czytać o szczepieniach i przede wszystkim szczepić. Ja sama mam 14 letniego syna, który jest oczywiście w pełni zaszczepiony.

– mówiła Joanna Nycza, dyrektorka wydziału zdrowia

Teraz nowa odsłona kampanii „Szczepan Się Szczepi”.

Szczepan finalnie – to zdradzę, jaki będzie, będzie trochę spoiler. On się finalnie zaszczepi. Pomogą mu w tym jego koledzy i rodzina. Chcemy pokazać Szczepana, który ma pewne obawy i z tymi obawami będziemy się rozprawiać się w czasie tej kampanii. Zdaje sobie sprawę, że jest to trudna kampania również dla nas, ponieważ zderzamy się z różnymi opiniami na ten temat. Podjęliśmy decyzję, że tą kampanię będziemy realizować do samego końca nie przejmując się tym, jaki odbiór zdarza się mieć nam w internecie.

W każdą środę emitowany będzie premierowy odcinek spotu na stronie wroclaw.pl , trailery znajdą się też w kinach (Nowe Horyzonty  i Dolnośląskie Centrum Filmowe).

Szczepana wspiera wrocławski raper, wspiera go TEDE, który zaangażował się w kampanie. Chcemy też za pośrednictwem liderów opinii, takich jak muzycy, artyści dotrzeć do młodych ludzi. Z TEDE spotkacie się państwo w kilku odcinkach tej serii. No i Szczepan – imię oczywiście zupełnie nie przypadkowe, prawie związane ze Szczepciobusem. Szczepan być może w Szczepciobusie się nie zaszczepi ale do korzystania ze Szczepciobusa również serdecznie zachęcamy i zapraszamy.

Wyzwaniem też są antyszczepionkowcy, którzy podatni są na fałszywe treści w sieci:

Przekonać antyszczepionkowców na pewno nie będzie łatwo. Ten kto miał zostać przekonany ze względu na jakąś tam odpowiedzialność – te fale już się podziały, to też miało miejsce. Teraz staramy się dotrzeć do tych, którzy się wahają, zapomnieli, lekceważą to trochę i to jest główny target w tej kampanii, jeżeli chodzi o osoby, które są nastawione bardzo silnie negatywnie do tego, bardzo trudno znaleźć kanał komunikacji, odpowiedni aby do nich dotrzeć, pozostaje zachęcanie, czyli taka presja środowiskowa, czyli wszyscy najbliżsi, którzy mogą ich przekonać, ich autorytety takie osobiste, które mogą skłonić do tego, żeby, zmienić opinię.

tłumaczył Radosław Michalski, dyrektor Biura Promocji i Turystyki.

4 września w Centrum Historii Zajezdnia staną punkty drive- thru dla uczniów i nauczycieli. Będzie możliwość skorzystania z konsultacji lekarskich, a wszyscy zaszczepieni, w tym dniu za darmo będą mogli zwiedzać Centrum Historii Zajezdnia.

Event szczepionkowy, gdzie będzie pierwsza można się zaszczepić, ale będzie również trochę atrakcji, będą oczywiście specjaliści, lekarze, którzy wesprą zarówno tych, którzy mają ewentualne wątpliwości, jeszcze oraz mogą porozmawiać o innych trapiących rodziców czy jakiekolwiek osoby problemach zdrowotnych czy medycznych. Także serdecznie zapraszamy do zajezdni 4 września.

– mówiła Joanna Nycza, dyrektorka wydziału zdrowia

Mateusz Czmiel

Mateusz Czmiel

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj