GDDKiA zarekomendowała rozbudowę autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem w istniejącym śladzie trasy. Oznacza to, że obecną dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpi nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym.
Jak wynika z komunikatu wrocławskiego oddziału GDDKiA, w ramach prac przygotowawczych związanych z planowaną rozbudową dolnośląskiego odcinka autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem. Właśnie dobiega końca pierwszy etap tej inwestycji, czyli przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ).
Do złożenia wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zarekomendowaliśmy wariant rozbudowy A4 w istniejącym śladzie
– podała w komunikacie GDDKiA.
Rozbudowie ma zostać poddany odcinek A4 pomiędzy Legnica a Wrocławiem. Dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpi nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym.
Prace prowadzone będą przy utrzymaniu ruchu dwoma pasami w obu kierunkach, przebudowane zostaną węzły i powstaną nowe obiekty inżynierskie nad autostradą
– podała GDDKiA.
Jak wskazano, równolegle do istniejącej A4 powstanie nowa jezdnia, na którą zostanie przełożony ruch. Umożliwi to rozbiórkę starej nawierzchni i budowę nowej drugiej jezdni.
Miejscami, gdzie lokalne uwarunkowania nie pozwalają na dobudowę nowej jezdni, będzie prowadzona rozbudowa symetryczna w śladzie istniejących jezdni. Rozbudowa będzie uwzględniać lokalne uwarunkowania. Powstaną także Miejsca Obsługi Podróżnych
– wskazano.
Dla takiego wariantu rozbudowy GDDKiA w pierwszym kwartale 2024 r. planuje złożyć wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Później zostanie opracowana dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu na wykonawcę inwestycji.
źródło: PAP