Radio Gra Wrocław

Nowy kolejowy most skróci podróże do Berlina

Przeprawa ma być gotowa jeszcze w tym roku, zastąpi starą budowle, która nadawała się tylko do rozbiórki. Już nie 50, a 120 km/h – taką prędkość rozwiną pociągi na powstającym moście przez Nysę Łużycką na polsko-niemieckiej granicy.

fot. pixabay.com

Przejeżdżając przez stary most składy musiały znacząco zwalniać i niemalże przetaczać się przez rzekę. Nową przeprawą po prostu przemkną na niemiecką stronę. Po starym moście nie ma już śladu, natomiast tam, gdzie będzie nowy – są już betonowe przyczółki i podpory. Robotnicy budują teraz przęsła, na których następnie ułożą dwa tory. I to kolejne znaczące usprawnienie, bo na starej przeprawie pociągi miały do dyspozycji tylko jedną nitkę trasy. Most ma być gotowy w grudniu. Będzie mogło z niego skorzystać w ciągu doby nawet 150 pociągów. Będzie to najkrótsze połączenie Wrocławia z Berlinem i z Lipskiem.