Jak mówi Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, są to przeważnie projekty zgłaszane do programów partycypacyjnych, takich jak Wrocławski Budżet Obywatelski, #FunduszOsiedlowy czy #ProgramInicjatywLokalnych.
Prezentowane inwestycje to zarówno drogi rowerowe z towarzyszącymi im chodnikami, jak i ciągi pieszo-rowerowe. Oświetlone, oznakowane, z utwardzoną i odwodnioną nawierzchnią, zagospodarowanymi zieleńcami, wyposażone w miejskie meble lub strefy odpoczynku – ułatwiają nam codzienne podróże do pracy i umilają czas rekreacji.
Gdzie pojawiły się nowe odcinki tras rowerowych?
Oto lokalizacje:
- ciąg pieszo-rowerowy biegnący od skweru Ludzi ze znakiem P w kierunku kładki Burzowej – 300 m
- droga rowerowa i chodnik między ul. Robotniczą i Strzegomską – 125 m
- ciąg pieszo-rowerowy na ul. Boznańskiej (odcinek Orłowskiego-Rodakowskiego) – 170 m
- rampa zjazdowa łącząca m. Grunwaldzkiego z bulwarem Kaczyńskich – 48 m
- ciąg pieszo-rowerowy na ul. Spiskiej – 325 m
- przejście z przejazdem rowerowym przez linię kolejową w ciągu ul. Agrestowej wraz z niezbędnymi zabezpieczeniami
- ciąg pieszo-rowerowy na ul. Agrestowej od nru 100 do ul. Borówczanej, 100 m (wraz z nowo wybudowanym przejściem; budowa w toku)
- Nie możemy pominąć kolejnych odcinków Promenady Krzyckiej
- Bardzka-Śliwkowa oraz Ziębicka-Gazowa, łącznie 720 m
- Śliwkowa-Ziębicka – 240 m (budowa w toku)
Do tych inwestycji możemy jeszcze dodać drogę rowerową na ul. Grota-Roweckiego, gdzie na odcinku blisko 1000 m (rondo Bednarza-ul. Przystankowa) poprawiono warunki jazdy, przebudowując niekomfortowe zjazdy z posesji.
Łączna wartość tych inwestycji to ponad 7 500 000 zł.