Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Ruszył tramwaj przez Popowice!

Facebook

W sumie wybudowano 4,4 km torowisk i zamontowano 18 rozjazdów. Pasażerowie korzystający z linii tramwajowej mają do dyspozycji 9 par przystanków. Po nowych torach jeżdżą linie tramwajowe 18 i 19.

/materiały prasowe/UMW/

W sumie podczas tej inwestycji wybudowano lub przebudowano 25 przystanków. Pasażerowie korzystać mogą z dwóch węzłów przesiadkowych na kolej przy stacji Wrocław Popowice i Wrocław Szczepin.

To jedna z dwóch największych od czasów wojny inwestycji tramwajowych. Cieszymy się nie tylko nowym torowiskiem, ale też nowymi jezdniami, ścieżkami rowerowymi. Duże brawa i zapraszamy do tramwajów. Od poniedziałkowego świtu po wrocławskich torach jeżdżą dwie nowe linie tramwajowe 18 i 19. Dojedziemy nimi z Kozanowa na południe Wrocławia na Gaj i do zoo oraz Hali Stulecia na Wielkiej Wyspie

– mówił podekscytowany prezydent miasta Jacek Sutryk.

Linia 18 zastąpiła dotychczasowy tramwaj linii 32 i dodatkowo zmieniła trasę

Obecnie kursuje w relacji:

  • Gaj – Świeradowska – Bardzka – Hubska – Gliniana – Borowska – Peronowa – Kołłątaja – Skargi – Teatralna – Widok – Kazimierza Wielkiego – Nowy Świat – most Pomorski – Pomorska – Dubois – most Mieszczański – Dmowskiego – Długa – Starogroblowa – Popowicka – Pilczycka – Górnicza i w przeciwnym kierunku: Kozanów (Dokerska) – Dokerska – Pilczycka – Popowicka – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – most Mieszczański – Dubois – Pomorska – most Pomorski – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Widok – Teatralna – Skargi – Kołłątaja – Peronowa – Borowska – Gliniana – Hubska – Bardzka – Świeradowska – Gaj.

Tramwaj linii 19 łączy natomiast okolice zoo i Hali Stulecia z Kozanowem. Na Wielkiej Wyspie zatrzymuje się na pętli na wysokości ul. Kopernika – tam gdzie lina 16.

Dziewiętnastka jeździ trasą:

  • Zoo – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – pl. Grunwaldzki – Piastowska – Sienkiewicza – pl. Bema – Drobnera – Dubois – most Mieszczański – Dmowskiego – Długa – Starogroblowa – Popowicka – Pilczycka – Dokerska – Kozanów (Dokerska). W przeciwnym kierunku: Górnicza – Pilczycka – Popowicka – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – most Mieszczański – Dubois – Drobnera – pl. Bema – Sienkiewicza – Piastowska – pl. Grunwaldzki – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – zoo. Linie 18 i 19 jeżdżą z częstotliwością w szczycie co 12 min, czyli na nowych przystankach na Popowicach i Szczepinie tramwaj pojawia się co 6 minut.

Budowa tramwaju przez Popowice to wielka inwestycja komunikacyjna Wrocławia. Kosztowała ponad 227 milionów złotych. Była dofinansowana kwotą ponad 82 milionów ze środków Unii Europejskiej. 12 milionów złotych dołożyli deweloperzy, których inwestycje powstały w pobliżu. Koszty były ogromne, ale żeby zrozumieć ich skalę trzeba wejść pod ziemię i nad nią

– mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, za którego kadencji wybudowano tę trasę tramwajową.

Co zrobiono?

Wymieniono między innymi 67 kilometrów sieci energetycznych niskiego i średnio napięcia. Ułożono też ponad 27 kilometrów sieci trakcyjnej, ponad 2 km sieci wodociągowej, 1,9 km kanalizacji ogólnospławnej, 1,4 km kanalizacji deszczowej.

Przy skrzyżowaniu ulic Popowickiej i Milenijnej przebudowane zostały dwa potężne kolektory ściekowe, którymi w kierunku oczyszczalni podąża blisko 70 procent wrocławskich ścieków.

Przebudowane zostało potężne skrzyżowanie ul. Dmowskiego i Jagiełły. A także w części skrzyżowanie ulicy Popowickiej z obwodnicą śródmiejską oraz mniejsze skrzyżowania na Szczepinie i Popowicach.

Ułożonych zostało ponad 60 tysięcy metrów kwadratowych nowych nawierzchni m.in. na ulicach Dmowskiego, Jagiełły, Starogroblowej, Długiej czy Popowickiej, powstały 7,3 kilometry nowych dróg dla rowerów i 7,8 km nowych chodników z liniami naprowadzającymi dla niewidomych.

Wzmocniony został również most Dmowskiego, pozwoliło to na kursowanie po nim tramwajów ważących ponad 40 ton.

W ramach współpracy z PKP przebudowany został wiadukt przy ul. Długiej. Zamiast 18 metrowego obiektu powstał wygodny wiadukt o długości 43 metrów.

Nasadzonych zostało 234 drzewa wśród nich najwięcej lip drobnolistnych, dębów szypułkowych oraz klonów polnych, a także różnokolorowe krzewy.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj