Radio Gra Wrocław

Wrocław będzie miał nowoczesną myjnie kolejową

We Wrocławiu dobiega końca budowa nowoczesnej myjni automatycznej przeznaczonej dla wagonów kolejowych. To trzeci tego typu obiekt powstający z inicjatywy PKP Intercity, docelowo ma być ich siedem. Myjnia kosztowała 33 mln zł, projekt jest częścią przebudowy wrocławskiej stacji postojowej.

/materiały prasowe

Hala ma ok. 200 metrów długości, została wyposażona w automatyczne systemy myjące. Będzie można z niej korzystać przez cały rok, w zimie będzie dostępny system zabezpieczenia przed oblodzeniem. Prace w obiekcie dobiegają końca, zamontowano m.in. panele fotowoltaiczne.

Jako przewoźnikowi, który realizuje koncepcję zrównoważonego rozwoju, zależało nam, aby myjnia posiadała ekologiczne rozwiązania. Dlatego wyposażona została w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia oraz system zbierania deszczówki

– powiedział cytowany w komunikacie Krzysztof Świerczek, członek zarządu PKP Intercity.

Koszt inwestycji to 33 mln zł. Zadania podjął się Mostostal Warszawa, umowa została podpisana w 2020 roku.

Budowa była pod względem organizacyjnym i technicznym szczególnie wymagającym zadaniem, ponieważ realizowaliśmy ją w obiekcie, który pełni ważną rolę dla ogólnokrajowego systemu kolejowego i pracuje w trybie ciągłym

– powiedział cytowany w komunikacie Jorge Calabuig Ferre, wiceprezes Mostostalu Warszawa.

Myjnia powstała w ramach projektu unijnego. To trzeci tego typu obiekt w posiadaniu PKP Intercity. W 2022 roku oddano do użytku obiekt w Warszawie, a w 2023 roku w Krakowie. Docelowo ma funkcjonować siedem myjni na terenie kraju, m.in. w Gdyni i Szczecinie.

Myjnia we Wrocławiu jest częścią projektu modernizacji stacji postojowej w stolicy Dolnego Śląska. Przebudowane zostały już elementy hali lokomotywowni – przeprowadzone roboty objęły przebudowę kanałów rewizyjnych wraz z nowym torowiskiem oraz posadzkami betonowymi

– przekazano w komunikacie.

Władze PKP Intercity planują, aby do 2030 roku spółka miała do dyspozycji łącznie 32 miejsca służące utrzymaniu czystości pociągów.

/materiały prasowe