Ponad kilometr nowych torowisk, nowa trakcja, sieci podziemne, a także całkowicie nowa hala do obsługi pozjazdowej dla tramwajów. To tylko niektóre zmiany, które zachodzą podczas trwającego remontu zajezdni Borek.
Głównym celem remontu jest powiększenie obiektu, tak aby był gotowy na przyjazd nowych PES, które mają trafić do Wrocławia jeszcze w grudniu.
W ramach podstawowych warunków umowy, tabor MPK Wrocław ma zwiększyć się o 24 tramwaje. Jednak miasto liczy na to, że zamówienie uda się powiększyć o dodatkowe 16 sztuk.
Dzięki modernizacji zajezdni Borek, będziemy w stanie zapewnić nowym pojazdom kompleksową obsługę i sprawić, aby każdego dnia wyjeżdżały na ulice naszego miasta czyste, bezpieczne i w pełni gotowe do przewozu pasażerów
– pisze na swoich mediach społecznościowych prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Co ważne, na zajezdni powstaje także długi na 215 metrów ekran akustyczny, który ma zapewnić okolicznym mieszkańcom nieco więcej ciszy i spokoju.
Wstępnie, prace remontowe mają zakończyć się pod koniec roku. Ich koszt oszacowano na pond 42 miliony złotych.