Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Wrocław i Długołęka testują autobus hybrydowy

Facebook

Po testach autobusów elektrycznych przyszedł czas na autobusy hybrydowe, które spełniają wysokie normy ekologiczne, a jednocześnie nie potrzebują tak rozbudowanej infrastruktury, jak elektryki. Na trzech liniach obsługujących gminę Długołękę i Wrocław będzie można od środy spotkać hybrydowego mercedesa.

autobus hybrydowy
/materiały prasowe/UMW/autobus hybrydowy

Już od jutra pasażerowie linii strefowych 911, 921 i 924 będą mogli pojechać do szkoły czy pracy autobusem hybrydowym.

Jaki to będzie autobus?

Będzie to 12 metrowa hybryda, która posiada znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa, czyli między innymi asystenta skrętu w prawo oraz aktywnego asystenta hamowania, które istotnie zwiększają bezpieczeństwo najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych. Rozwiązania tego typu wprowadzamy sukcesywnie do komunikacji aglomeracyjnej od 2020 roku

– poinformowała Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu.

Tutaj silnik spalinowy autobusu jest wspomagany przez silnik elektryczny zasilany między innymi z energii odzyskiwanej podczas hamowania autobusu. Oznacza to również, że praca silnika jest cichsza.

Autobus również wspomaga kierowcę poprzez zautomatyzowane hamowanie w przypadku niebezpieczeństwa kolizji. System ostrzega o kolizjach z poruszającymi się pieszymi i rowerzystami oraz przed obiektami nieruchomymi i poruszającymi się. Dzięki współdziałaniu radaru przedniego, radaru bliskiego zasięgu i kamery przedniej, na bieżąco skanowany jest obszar do 250 metrów przed autobusem. Wsparcie jest gwarantowane do prędkości 60 km/h. W przypadku wykrycia ryzyka kolizji, autobus może zostać automatycznie zatrzymany .

Hybrydowy Citaro – którego wersję konwencjonalną znają wrocławianie, bo to obecnie podstawowy model autobusu spotykanego we wrocławskim MPK – we Wrocławiu po raz pierwszy będzie wyposażony w system Mirror Cam zastępujący kamerami tradycyjne lusterka zewnętrzne. System zapewnia rozszerzone pole widzenia i zapewnia dodatkowe informacje dla kierowcy, zwiększając tym samym poziom bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu drogowego i pieszych.

Inny system wspomagania bezpieczeństwa, to asystent skręcani i zmiany pasa ruchu. System pomaga w wykrywaniu przeszkód poruszających się w granicach zasięgu systemu. Dzięki temu systemowi zmniejsza się ryzyko kolizji z pojazdami znajdującymi się w martwym polu. System radarowy precyzyjnie rejestruje ruchy i ostrzega kierowcę o możliwych kolizjach.

Testy będą prowadzone od 8 do 19 listopada. Autobus będzie obsługiwał wybrane kursy linii 911, 921 i 924. Dokładne rozkłady jazdy dostępne są w załącznikach.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj