Radio Gra Wrocław Home

Muzyka Wybrana Dla Ciebie • Radio Gra Wrocław 95.1 FM Słuchaj Online Facebook

Miasto znów niedoszacowało linii na Popowice, tym razem aż o 100 milionów złotych. Co na to urzędnicy?

Facebook

Co najmniej 100 milionów złotych więcej niż miasto chciało wydać. Tyle żądają firmy, które zgłosiły się do budowy tramwaju na Popowice. To już drugie postępowanie w tej sprawie. Najtaniej prace chce wykonać warszawski Budimex – oczekuje ponad 300 mln zł. Mamy komentarz Wrocławskich Inwestycji w tej sprawie.

O 2 miliony złotych droższa jest oferta krakowskiej firmy ZUE, a prawie 340 milionów oczekuje zawierciański Intercor.

Niektórzy popowiczanie nie wierzą już, że linia w końcu dotrze na osiedle. Inni – wciąż trzymają za nią kciuki:

Tymczasem rzecznik Wrocławskich Inwestycji Marek Szempliński tonuje nastroje. Jak zaznacza – losy inwestycji nie są przesądzone. Jego zdaniem jest zdecydowanie za wcześnie by wyrokować, czy urzędnicy dołożą pieniądze, czy też anulują przetarg i spróbują rozpisać kolejny, już trzeci:

Biuro prasowe ratusza także odmówiło komentarza na temat tego, czy miasto jest gotowe dołożyć brakującą kwotę z budżetu. Rzecznik urzędu, Arkadiusz Filipowski, kazał nam czekać na odpowiedź do zakończenia prac komisji przetargowej.

 

 

Dlaczego jednak inwestycja jest niedoszacowana aż o jedną trzecią? Ceny na rynku budowlanym rosną bardzo szybko – przyznaje Marek Szempliński:

W poprzednim przetargu najtańsza oferta przekraczała założony budżet „jedynie” o 50 mln zł i urzędnicy byli gotowi dołożyć tę kwotę. Okazało się jednak, że w złożonych przez potencjalnego wykonawcę dokumentach były błędy. Trzeba było ją odrzucić. Jedyna poprawna z czterech wówczas złożonych ofert kosztowałaby aż o 123 miliony zł więcej i dlatego miasto powtórzyło postępowanie.

 

Czytaj archiwalny artykuł Radia GRA na temat unieważnienia pierwszego przetargu: Tramwaj na Popowice. Przetarg jednak do powtórki

 

Do inwestycji dołożą się deweloperzy powstających wzdłuż trasy osiedli i kolejarze, którzy chcą zbudować przystanek Wrocław-Szczepin na wiadukcie nad ulicą Długa, który trzeba przebudować. Oni na swoją część postarali się o unijną dotację. Jeżeli inwestycja się opóźni, być może trzeba będzie ją zwrócić…

– mówił jednak jeszcze w maju, podczas podpisywania umowy na dofinansowanie budowy stacji, pełniący obowiązki dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol.

 

Nowa trasa na Popowice ma mieć niespełna 4 kilometry, zacznie się nieopodal mostów Mieszczańskich, pobiegnie ulicami Dmowskiego, Długą, Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną.

 

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 19 marca 2024