StartWiadomości

Nikt nie chce budować tramwaju na Nowy Dwór. Przetarg do powtórki…

Zamówienie było podzielone na dwie części: Pierwsza przewidywała budowę większego odcinka trasy – pięciu kilometrów podwójnego toru od pl. Orląt Lwowskich, wzdłuż Robotniczej aż do skrzyżowania Strzegomskiej i Rogowskiej, wraz z wiaduktem nad linią kolejową.  Druga – zakładała nie tylko budowę, ale też zaprojektowanie ostatnich dwóch kilometrów linii od wspomnianego skrzyżowania do dzisiejszej pętli autobusowej nieopodal stacji kolejowej Nowy Dwór. Tam ma powstać centrum przesiadkowe wraz z parkingiem Park&Ride na kilkadziesiąt aut.

 

Nie było chętnych. Ani na jedną, ani na drugą część zadania. Wrocławskie Inwestycje w ciągu kilku dni chcą rozpisać nowy przetarg. Trasa ma być gotowa do 2020 roku. Miasto szacuje, że będzie kosztowała ponad 200 mln złotych. Jak jednak widzimy na przykładzie linii na Popowice – różnie to z tymi szacunkami bywa…

Zostaw komentarz